Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.96
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Pxhere

Döntött a kormány, négysávos lesz a halálút

Biztonságosabbá válhat a Komáromot Székesfehérvárral összekötő út, amelyen nemrégiben heten haltak meg egy balesetben.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára egy közlekedésfejlesztési és beruházási konferencián bejelentette, hogy a kormány döntött Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és 81-es utak négysávossá alakításáról, ami részben tehermentesítené az M1-es autópályát és az M5-ös autópályát a budapesti átkeléstől.

Cser-Palkovics András a Fejér Megyei Hírlapnak elmondta, hogy nemcsak Fehérvárnak kedvezne, ha egy negyedik, úgynevezett ipari lehajtót építenének az M7-es székesfehérvári szakaszán, hanem a teljes észak-dunántúli régió közlekedését nagyban segítené, egyben lehetőséget biztosítana arra, hogy Győrt összekösse az M7-essel, és a 81-es úttal együtt felfűzhetnék Komáromot is.

A kormány már korábban döntött arról, hogy tanulmányt készíttetnek – egyéb közlekedési programok mellett – a 81-es út fejlesztéséről. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. várhatóan év végére teszi le az eredményeket az asztalra.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×