Jövő januártól (esetenként már az idén) új SZÉP-kártyás feltöltést már csak azok kaphatnak, akik szerződnek a bankkal. Jelenleg – tudta meg az Azénpénzem.hu – százezrek lehetnek ilyen szempontból veszélyben.
Az OTP Pénztárszolgáltató adatai szerint például a kártyabirtokosok közel egyharmada még nem vette át szerződését.
Azoknak, akik postán megkapták és átvették a szerződést, nincs egyéb teendőjük. Az e-mailben kapott linkre azonban rá kell kattintani, és csak az adóazonosító jel négy karakterének megadását követően válik elérhetővé az egyedi szerződés. A leveleket nem kell aláírva visszaküldeni, a szerződést ugyanis a Pénztárszolgáltató 15 napon belül automatikusan elfogadottnak tekinti.
Sajátos gyakorlatot valósított meg a K&H Bank. Ők a SZÉP-Kártya kibocsátását már az idén, 2018. november 30-ával vették át. Ez a bank is jelezte, hogy a munkavállalóknak szerződést kellett kötniük vele. Úgy tekintik azonban, hogy már mindenki rendelkezik megállapodással, ha kifejezetten nem nyilatkozott arról, hogy nem kíván szerződést kötni.
Nem kell majd a munkáltatónak utalni a megmaradó összeget
Az új szabályozás szerint a pénzintézetek minden kártyabirtokosnak létrehoznak 3 számlaszámot – ezek felelnek meg a jelenlegi szállás, vendéglátás és szabadidő zsebeknek –, a jövőben ezekre kell utalnia a munkáltatóknak a SZÉP-kártya-juttatást. További változás, hogy május 31-én nem kell visszautalni a munkahelynek a kártyán maradt összeget, az később is felhasználható. Igaz, ennek díja lesz: a pénzintézet 3 százalékot (plusz áfát) számolhat fel.
Új kártyát a megváltozott szisztéma alapján már nem a munkáltató adhat. Ezt a K&H-től már november végétől, az MKB-tól 2019. január 2-ától, az OTP-től pedig január 5-étől lehet igényelni.