A legfrissebb adatok szerint a magyarországi online kereskedelmi forgalom idén 20 százalékos növekedéssel megközelítheti a 440 milliárd forintot, miután az első fél évben 23,6 százalékos bővülést mért a Központi Statisztikai Hivatal – mondta a Világgazdaságnak Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapítója és ügyvezetője.
Kiemelte, hogy
az idei bővülésben jelentős szerepet játszott a nyári labdarúgó-világbajnokság, melynek hatására 70-80 százalékkal nőttek a televízióeladások az egy évvel korábbi bázisidőszakhoz képest.
Ezzel már a teljes hazai kiskereskedelmi volumen 6 százalékának felel meg az online értékesítés, ami régiós összevetésben is versenyképes mutató, igaz, például a csehek jóval előrébb járnak. Az is meghatározó hazai trend, hogy a forgalom mind nagyobb százaléka realizálódik a tíz legnagyobb webáruháznál – ma már 40 százalék feletti ez az arány –, mivel koncentrálódik a piac.
Hagyományosan a negyedik negyedévre esik az értékesítés 35-40 százaléka, ezért idén is sok múlik az év végi rohamon, különösen a karácsonyi szezont bevezető november végi fekete pénteken, amikor a piaci szereplők zöme 30-50 százalékos leárazással csábítja a vásárlókat.