Infostart.hu
eur:
389.1
usd:
331.43
bux:
108783.37
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia
Járművek várakoznak 2018. január 6-án az M1-es autópályán a hegyeshalmi határátlépési pont közelében, ahol a megnövekedett forgalom miatt hat kilométeres torlódás alakult ki.
Nyitókép: Krizsán Csaba

Brüsszel vizsgálatot indít a német autógyárak ellen

Most új témában vizsgálódnak: visszatartottak-e még nem alkalmazott technológiákat?

Kartell alakításának gyanújával vizsgálatot indít a német autógyárak ellen az Európai Bizottság annak kiderítésére történt-e közöttük versenyellenes megállapodás a motorok károsanyag-kibocsátását csökkentő technológiák fejlesztésében és bevezetésében.

"A bizottság tüzetesen meg fogja vizsgálni, kötött-e megállapodást a BMW, a Daimler és a VW márka, illetve a Volkswagen konszern leányvállalatai, az Audi és a Porsche arról, hogy elkerüljék a versenyt egymással a benzin- és dízelmotorok károsanyag-kibocsátását csökkentő technológiák fejlesztése terén" - közölte Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos.

A károsanyag-kibocsátást csökkentő technológiák a környezetszennyezés mérséklését szolgálják - mutatott rá az uniós biztos, hozzátéve, hogy

amennyiben a bizottság gyanúja beigazolódik, az annyit jelent, hogy az autógyárak már rendelkezésükre álló technológiák visszatartásával fosztották meg a vásárlókat környezetbarát autók vásárlásának lehetőségétől.

Margrethe Vestager hangsúlyozta: a vizsgálat nem a motorok károsanyag-kibocsátását a tesztelések során manipuláló és már ismert berendezésekkel (defeat devices) és szoftveres megoldásokkal foglalkozik, hanem új, még nem alkalmazott technológiák fejlesztésével. Közölte: a Bizottságnak bizonyítékai vannak arra nézve, hogy öt német autógyár, a BMW, a Daimler, a VW, az Audi és a Porsche összejátszott az ügyben. Értesüléseik szerint "az ötök" mintegy kétszáz alkalmazottja a kilencvenes évek óta rendszeresen titkos munkacsoportokban folytat egyeztetéseket a verseny kiküszöbölése érdekében.

A német Spiegel lap 2017 júliusában számolt be a német autógyárak között a beszerzési költségekről, beszállítókról, valamint a dízelmotorok károsanyag-kibocsátásáról már mintegy két évtizede folyó egyeztetésekről.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×