eur:
413.21
usd:
401.13
bux:
81783.06
2025. január 10. péntek Melánia
Járművek várakoznak 2018. január 6-án az M1-es autópályán a hegyeshalmi határátlépési pont közelében, ahol a megnövekedett forgalom miatt hat kilométeres torlódás alakult ki.
Nyitókép: Krizsán Csaba

Brüsszel vizsgálatot indít a német autógyárak ellen

Most új témában vizsgálódnak: visszatartottak-e még nem alkalmazott technológiákat?

Kartell alakításának gyanújával vizsgálatot indít a német autógyárak ellen az Európai Bizottság annak kiderítésére történt-e közöttük versenyellenes megállapodás a motorok károsanyag-kibocsátását csökkentő technológiák fejlesztésében és bevezetésében.

"A bizottság tüzetesen meg fogja vizsgálni, kötött-e megállapodást a BMW, a Daimler és a VW márka, illetve a Volkswagen konszern leányvállalatai, az Audi és a Porsche arról, hogy elkerüljék a versenyt egymással a benzin- és dízelmotorok károsanyag-kibocsátását csökkentő technológiák fejlesztése terén" - közölte Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos.

A károsanyag-kibocsátást csökkentő technológiák a környezetszennyezés mérséklését szolgálják - mutatott rá az uniós biztos, hozzátéve, hogy

amennyiben a bizottság gyanúja beigazolódik, az annyit jelent, hogy az autógyárak már rendelkezésükre álló technológiák visszatartásával fosztották meg a vásárlókat környezetbarát autók vásárlásának lehetőségétől.

Margrethe Vestager hangsúlyozta: a vizsgálat nem a motorok károsanyag-kibocsátását a tesztelések során manipuláló és már ismert berendezésekkel (defeat devices) és szoftveres megoldásokkal foglalkozik, hanem új, még nem alkalmazott technológiák fejlesztésével. Közölte: a Bizottságnak bizonyítékai vannak arra nézve, hogy öt német autógyár, a BMW, a Daimler, a VW, az Audi és a Porsche összejátszott az ügyben. Értesüléseik szerint "az ötök" mintegy kétszáz alkalmazottja a kilencvenes évek óta rendszeresen titkos munkacsoportokban folytat egyeztetéseket a verseny kiküszöbölése érdekében.

A német Spiegel lap 2017 júliusában számolt be a német autógyárak között a beszerzési költségekről, beszállítókról, valamint a dízelmotorok károsanyag-kibocsátásáról már mintegy két évtizede folyó egyeztetésekről.

Címlapról ajánljuk
Naggyá teszi-e Grönland Amerikát? - Demkó Attila véleménye

Naggyá teszi-e Grönland Amerikát? - Demkó Attila véleménye

Már első elnöksége idején is felvetette, és most ismét megerősítette Donald Trump megválasztott amerikai elnök, hogy megvenné az Egyesült Államok Dániától Grönlandot. Az InfoRádió Demkó Attila biztonságpolitikai szakértőt, az NKE John Lukács Intézet Stratégiai Jövő programjának vezetőjét kérdezte az amerikai tervekről.

Kaiser Ferenc: sem a béke, sem a tűzszünet nem lesz gyors Ukrajnában

A tűzszünet akkor ér valamit, ha mind a két fél betartja – mondta Kaiser Ferenc, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense az orosz–ukrán háború várható alakulásáról az InfoRádió Aréna című műsorában. A biztonságpolitikai szakértő kitért arra is, miért figyelik a felek Donald Trump beiktatását is, és hogy miért nincs esély a megegyezésre, amíg hiányzik a bizalom a háborús felek között.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.10. péntek, 18:00
Kőrösi Csaba
a Kék Bolygó Alapítvány stratégiai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. január 10. 06:51
×
×
×
×