Infostart.hu
eur:
388.85
usd:
331.71
bux:
109435.23
2025. december 18. csütörtök Auguszta
A Telenor logója a Telenor Magyarország Zrt. törökbálinti székházán 2012. augusztus 1-jén.
Nyitókép: Mohai Balázs

Megvan, kihez kerül a Telenor

A Telenor 2,8 milliárd euróért eladja közép-kelet-európai leányvállalatait, köztük a Telenor Magyarország vállalatot az cseh PPF-csoportnak, amely a közép-kelet-európai térség legnagyobb magántőke-befektetője.

A Telenor közleménye szerint a tranzakció magában foglalja a Telenor kizárólagos tulajdonában álló magyarországi, bulgáriai, montenegrói és szerbiai mobilszolgáltatóit, valamint a Telenor Common Operation technológiai szolgáltatót.

A közép-kelet-európai leányvállalatok a Telenor-csoport árbevételéhez 9 százalékkal, mintegy 11,8 milliárd norvég koronával, az EBITDA-jához pedig 4,1 milliárd norvég koronával - 8 százalékkal járultak hozzá 2017-ben. Együttesen több mint 9 millió ügyféllel és mintegy 3500 munkavállalóval rendelkeznek.
A felek a vételár halasztott kifizetéséről állapodtak meg, amely szerint a bevételből 400 millió eurót a vevő négy év alatt, négy részletben fizet ki.

„A Telenor Csoport stratégiája a növekedésre, a hatékonyságra és az egyszerűsítésre épül. Kelet-közép-európai leányvállalataink értékesítésével fontos lépést teszünk az egyszerűsítés terén, és olyan régiókra összpontosítunk a Telenor portfólióján belül, ahol a legnagyobb lehetőséget látjuk az értékteremtésre. Az ügyletet követően skandináviai integrált vezetékes és mobilszolgáltatók valamint erős ázsiai mobilszolgáltatók alkotják majd a Telenor Csoportot. A Telenor biztos benne, hogy térségbeli és iparági tapasztalata révén a PPF Csoportnál jó kézben lesznek a közép-kelet-európai leányvállalatok" – nyilatkozta Sigve Brekke, a Telenor Csoport vezérigazgatója.

Az ügylet lezárásához a szabályozó hatóság jóváhagyása szükséges, amely 2018 harmadik negyedévében várható.

„A bevétel felhasználására tett javaslat egyensúlyt teremt a részvényesi kifizetések folyósítása és a stratégiai rugalmasság megőrzésére irányuló szándékaink között. A rendkívüli osztalék minden idők legmagasabb rendes osztalékához és a nemrég végrehajtott visszavásárlási programhoz adódik hozzá. Jelenleg a meglévő vállalataink fejlesztését és a digitális transzformáció ösztönzését állítjuk a középpontba. Arra számítunk, hogy a következő években több értékteremtő lehetőséget is ki tudunk majd használni a mobilkommunikáció területén és a Telenor régióiban" – mutatott rá Jørgen C. Arentz Rostrup, a Telenor Csoport pénzügyi vezérigazgató-helyettese. „A mai megállapodás megelégedéssel tölt el bennünket, annál is inkább, mert a PPF elkötelezett a tranzakció folyamatának professzionális lebonyolítása mellett."

„Ezzel a felvásárlással a PPF Csoport további négy országra terjeszti ki távközlési portfólióját, ezzel megvalósítva régi célját, hogy közepes méretű európai távközlési szolgáltatóvá váljon, felhasználva eddigi tapasztalatait piaci pozíciója megerősítésére," – jelentette ki Ladislav Bartoníček, a PPF Csoport távközlési befektetésekért felelős részvényese.

„A Telenor Magyarország jól teljesít a piacon, és folyamatosan arra törekszik, hogy minél inkább ügyfélközpontú és könnyen használható termékeket kínáljon. Meggyőződésünk, hogy folytatni tudjuk sikertörténetünket Magyarországon. A PPF Csoport világos célt tűzött ki távközlési portfóliója számára, és a Telenor közép- kelet-európai leányvállalatai kulcsszerepet játszanak ennek megvalósításában. Szeretném hangsúlyozni, hogy a tranzakció semmilyen hatással nem lesz ügyfeleinkre és helyi partnereinkre, és a továbbiakban is a megszokott módon folytatjuk üzleti működésünket. Változatlanul kiváló minőségű szolgáltatást és hálózati élményt nyújtunk ügyfeleinknek, nap mint nap," mondta Alexandra Reich, a Telenor Magyarország vezérigazgatója.

A Telenor-csoport 2018 első negyedévétől kezdve eladásra kínált eszközként kezeli a közép-kelet-európai leányvállalatokat, és megszüntetett tevékenységként tünteti fel őket pénzügyi jelentéseiben. A tranzakcióból származó 3 milliárd norvég korona adózás utáni számviteli nyereség a tranzakció lezárása után kerül be a Telenor könyveibe.

A Telenor 25 éven át rendelkezett mobilszolgáltatókkal a közép-kelet-európai régióban. 1994-ben lépett be a magyar piacra a Pannon GSM felvásárlásával, majd regionális jelenlétét kiterjesztve, 1996-ban elindította el mobilszolgáltatásait Montenegróban, 2006-ban pedig felvásárolta a szerb Mobi 063 szolgáltatót. Bulgáriában 2013-ban vette meg a Globult a Telenor.

Címlapról ajánljuk
Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Automatizáció és bizalom: mit üzen a WTS Klient friss felmérése, és hogyan igazodik hozzá a tanácsadó cég átalakítása?

Automatizáció és bizalom: mit üzen a WTS Klient friss felmérése, és hogyan igazodik hozzá a tanácsadó cég átalakítása?

A WTS Klient 2025‑ös ügyfélfelmérése szerint a hazai vállalatok többsége már felismerte, hogy a digitalizáció és a megfelelés ma nem előny, hanem alapfeltétel. A megvalósítás azonban akadozik: a válaszadók ugyan előrelépést értek el az adminisztrációt és döntéstámogatást segítő rendszerekben, de több kritikus területen még hiányoznak az integrált, automatizált megoldások. A kutatás üzenete világos: a bizalom, a transzparencia és a hatékonyság egyre inkább digitális folyamatokra épül, és aki ebben lemarad, versenyhátrányba kerül. - összegezte a kutatás konklúzióját közleményében a vállalat. A vállalat időben felismerte, hogy saját szervezetében is erősítenie kell a digitális kompetenciákat, ezért teljes új divíziót alakítottak ki, és új vezetők is érkeztek a csapatba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×