Infostart.hu
eur:
383.81
usd:
330.23
bux:
108570.17
2025. december 9. kedd Natália
Sok a bizonytalanság az M1-es sztráda körül

Sok a bizonytalanság az M1-es sztráda körül

A tervek már készülnek az M1-es autópálya felújítására, és esetleges háromsávossá bővítésére, ám azt továbbra sem lehet tudni, hogy ez mikor valósulhat meg, és honnan lesz rá pénz - mondta az InfoRádió Üzleti Reggeli című műsorában Szász Péter, a Napi.hu munkatársa.

Nincs könnyű dolga a Bécs és Budapest között autózóknak. Tatabányától egészen a fővárosig ugyanis már olyan hullámos az útburkolat, hogy csak korlátozott sebességgel lehet zötykölődni az autópályákon alapesetben megengedett 130 kilométer per óra helyett - írta a Napi.hu.

„Főleg Tatabánya és Budapest között az út minősége erősen kifogásolható.”

A helyzetet rontja, hogy a külső sávban folyamatosan kamionok haladnak, így egy, csapnivaló minőségű sávra szűkül az egyre növekvő forgalom. Bár korábban felröppentek olyan hírek, hogy hamarosan háromsávosra bővítik az M1-es pályáját, ez egyelőre még bizonytalan, pénz ugyanis nincs rá - idézte a cikket Szász Péter az InfoRádióban.

Az autópálya állapotáért felelős Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztálya részletes választ küldött a felújítás időzítésére és költségeire vonatkozó kérdésekre. A Napi.hu összefoglalása szerint azt írták, helyenként megszüntetik a legnagyobb kátyúkat és bukkanókat, teljes felújításra azonban nem lehet számítani.

„Azt azonban elismerték, a végleges megoldást a burkolat teljes felújítása, kicserélése jelentené.”

Erre azonban jelenleg nem áll rendelkezésükre a szükséges fedezet. A társaság mindent elkövet annak érdekében, hogy uniós vagy hazai forrást találjon. Ennek hiányában az úthibákra figyelmeztető jelzőtáblákat és sebességkorlátozó táblákat helyeztek el, amivel a balesetek számát szeretnék csökkenteni – idézte a cikket Szász Péter az InfoRádióban.

„Az autópálya megnevezés nem az út minőségét jelzi, hanem azt, hogy nincs szintbeli kereszteződés rajta, elvileg egy kátyús, borzalmas minőségű út is lehet autópálya, ha bizonyos kritériumoknak megfelel. Ha azonban az a kérdés, el tudunk-e gyorsan jutni A-ból B-be, más igényeink merülhetnek fel egy autópályával kapcsolatban.”

Az üzemeltető közölte azt is, hogy lokális burkolatjavításokat folyamatosan végeznek, a nagyobb összefüggő, akár rövidebb szakaszokon teljes forgalmi sávra kiterjedő, úgynevezett nagy felületű munkálatok pedig augusztus 28-tól indultak. A torlódások elkerülése érdekében ezeket éjszakai igyekeznek elvégezni.

„Nagy örömre nincs ok, mert idén összesen két szakaszon várható teljes felújítás, összesen 13,5 kilométeren. A részletekből kiderült, hogy teljesen felújítják a jobb pálya Budapest és Hegyeshalom között a 16+100-tól a 18+600 kilométerszelvényig terjedő, 2,5 kilométeres, és a 28+350 és 40+100 kilométerszelvényig tartó 11,7 kilométeres szakaszt. Ezek időpontja azonban még nem ismert.”

Szász Péter biztató jelnek értékelte, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Zrt-nél legalább előkészítés alatt van az M1-es rossz pályaszakaszainak rekonstrukciója. Készülnek a tervek, majd lesz közbeszerzés, tervező és kivitelező is.

„Azt, hogy mikor, nem tudni pontosan, ahogy azt sem, hogy mikor lesz háromsávos az autópálya, amire az M7-es ilyen szakasza alapján lehetne igény.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Közlekedési háború: behajtani tilos táblák miatt megy az adok-kapok

agglomeráció
Közlekedési háború: behajtani tilos táblák miatt megy az adok-kapok

A XXIII. kerületi önkormányzat egyes utakon behajtani tilos táblákkal korlátozná a forgalmat a reggeli csúcsidőben Soroksár és Dunaharaszti között. A dunaharaszti polgármester azt tartaná ideálisnak, ha mindenki számára észszerű kompromisszum alakulna ki, a soroksári polgármester viszont azt kifogásolja, hogy a dunaharasztiak nem teljesítették azokat az intézkedéseket, amelyekre korábban ígéretet tettek a nagy forgalom csillapítása érdekében.

Szakértő: három kulcs van Európa kezében az ukrajnai békefolyamatban

Az InfoRádiónak nyilatkozó szakértő szerint van egyfajta feszültség a békefeltételek kapcsán az Egyesült Államok és Ukrajna között, és az európai országok valamiféle támogatást, hátteret próbálnak adni Ukrajnának, hogy Ukrajna ellenálljon az amerikai nyomásnak, és a saját feltételei szerint tudjon haladni.
VIDEÓ
Trump a frászt hozta Európára, lépett Zelenszkij a béketervvel kapcsolatban - Háborús híreink kedden

Trump a frászt hozta Európára, lépett Zelenszkij a béketervvel kapcsolatban - Háborús híreink kedden

Az Egyesült Államok új védelmi stratégiája finoman szólva is kiakasztotta az európai NATO-tagállamokat. Az Európai Unió védelmi tanácsa elfogadta a fegyverkezésre hitelt nyújtó EDIP-programot. Volodimir Zelenszkij Olaszországban igyekszik támogatást szerezni, közben pedig azt is bejelentette, hogy ma reagálni fognak az amerikai béketervre, de pillanatnyilag megint úgy tűnik, hogy Donald Trump megunta a békecsinálást. Ez rosszabbkor aligha jöhetne: lassan teljesen orosz kézre kerül Pokrovszk és komoly csapatösszevonásokról jönnek hírek Zaporizzsjából. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 9. 19:30
×
×
×
×