Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nagy változtatásra készül a rendszámoknál a kormány

Nagy változtatásra készül a rendszámoknál a kormány

Lekerült a napirendről a zöld rendszámok kiadásának szigorítása, noha sok, igencsak környezetszennyező hibrid tulajdonosa is igénybe veheti a jelentős kedvezményeket, viszont a segédmotorok bevezetésének lehetőségét vizsgálja a fejlesztési minisztérium.

Nincs változtatási szándék a zöld rendszámok kiadásánál a közlekedési ügyekben illetékes Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban - tudta meg a Vezess.hu. A tárca válasza szerint az uniós szabályozással összhangban van a magyar, és az EU-ban sem terveznek a közeljövőben változást. 

A kérdés azért vetődött fel, mert elvileg környezetkímélő gépkocsiknak engedik meg a számos kedvezménnyel járó zöld rendszám használatát, de a villanyautók mellett például olyan plug-in hibrideknek is megkaphatják, amelyek jellemzően nagy teljesítményű benzinmotorral hajtott méretes autók, és kimondottan terhelik a környezetet, miközben a jellemzően 15-25 millió forint közötti alapárról induló járművek tehetős gazdáinak számos kedvezmény jár a zöld rendszám mellé:  ingyenes parkolás, vagyonszerzési illetékmentesség, regisztrációs-, gépjármű- vagy cégautóadó-kedvezmény.

Az adókedvezmények megváltoztatása a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) hatásköre, az év elején még a tervezett változtatások tárcaközi egyeztetésen voltak, de azóta nincs hír róluk.

A portál  a kormányzat másik nagy adósságára is rákérdezett rendszámügyben:  a körülbelül 600 ezer robogó azonosítójának bevezetési lehetőségét jelenleg is vizsgálja a fejlesztési tárca, de döntés még nem született.

A rendszám nélkül közlekedő segédmotorok műszaki állapota most ellenőrizhetetlen, rengeteg szabálysértést meg lehet úszni velük, az azonosíthatatlan, lopott kismotorok legalizálása sem túl nehéz feladat. Csakhogy a rendszámosítással járó kötelezettségek pénzbe kerülnek, és a minisztérium válasza szerint "bármiféle intézkedés feltétel- és követelményrendszere azonban kizárólag a magyar állampolgárok teherbíró képességét figyelembe véve alakítható ki".

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×