A MÁV vezetősége egy hosszabb távra szóló bérfelzárkóztatási program bevezetését kezdeményezte, amely kiszámítható életpályamodellt biztosítana a vasutasok számára. A javaslat egyeztetése az érintett minisztériumokkal folyamatban van - tették hozzá.
A közlemény szerint a MÁV-csoport valamennyi leányvállalata bérfelzárkóztatási programot állított össze, ezek alappillérei minden vállalatnál azonos elvekre épülnek, az intézkedéscsomag tartalmában illeszkedik az egyes társaságok munkaerő-összetételéhez, a stratégiai munkakörök bérelmaradásának kompenzálásához.
A vasúttársaság vezetősége - az érdekképviseletek konstruktív javaslatait is megvizsgálva - intézkedések sorozatát hozta annak érdekében, hogy különösen a vasútszakmai munkakörökben a megfelelő mennyiségű és minőségű, szakképzett munkaerő állományát megtartsa - hangsúlyozta a MÁV.
Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke a Vasutasok Szakszervezete (VSz) és a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnökével közösen tartott sajtótájékoztatón arról számolt be, hogy a vasutas szakszervezetek középtávú, 2-3 éves bérmegállapodásra törekednek a MÁV-csoporttal. Első lépésben jövőre azt szeretnék, ha a vasúttársaság minden munkavállalójának a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórum (VKSZ) keretein belül megszülető országos szintű garantált szakmunkás bérminimum-emelés mértékével megegyező fizetésemelést biztosítanának. A vasúti munkahelyek megőrzése érdekében pedig 2018-ig további 30 százalékos béremelésre van még szükség a szakszervezetek szerint - ismertette a VDSzSz Szolidaritás elnöke.