A Gucci és a Michael Kors is kilépett a washingtoni székhelyű Nemzetközi Hamisításellenes Koalícióból azért, mert az felvette az Alibabát tagjai közé, holott a divatmárkák szerint a kínai online portál épp a hamis termékek eladásából profitál leginkább.
Tavaly több divatmárka vállalata, köztük a Gucci is, pert indított az Alibaba ellen New Yorkban, azzal, hogy tudatosan ösztönzi a hamis termékek megjelenését az oldalán, amelyből származik a gigaprofitja.
A kínai óriásvállalat szerint viszont felesleges pereskedés az egész, hiszen már 2013-ban együttműködött a hamisítás elleni testülettel, akkor több ezer eladót tiltottak ki az oldalról, és a terméklistáról is több tízezer terméket visszahívtak.
A tavalyi perindításkor Ni Liang, az Alibaba hamisítás elleni részlegének vezetője úgy nyilatkozott: mintegy 2 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak a hamisítvány kiszűrésére, és 100 millió dollárt költenek évente a próbavásárlásokra.
Szakértők azonban akkor is megjegyezték: igaz, hogy az Alibaba által működtetett oldalakon kevesebb lett a hamis termék, de még mindig rengeteg a hamisítvány.
A Guccit és társait úgy tűnik nem hatották meg ezek a kijelentések, ami érthető is, ha csak azt hozzátesszük, hogy leginkább amerikai és olasz márkákat másolnak, és legtöbb hamis áru Kínából jön.
Hogy mekkora probléma a hamisítás: világszerte 500 milliárd dollár értékűnek becsülik a hamis termékek kereskedelmét. A leggyakrabban hamisított termékek között vannak a cipők és a táskák, utóbbiról egy magyar adat: a magyar piacon minden negyedik táska és bőrönd hamis, ami éves szinten 16 milliárd forint forgalmi kiesést jelent a kereskedelemben itthon.