A hazai motorkerékpár-piacon a tavalyi évben közel 10 százalékos visszaesés volt tapasztalható - mondta az InfoRádiónak a piacvezető Magyar Suzuki Zrt. üzletágvezetője.
Bajók Gábor kiemelte: a Suzuki megőrizte vezető helyét, sőt növelni is tudta előnyét, és az az éves összesítésben a piaci részesedés 32 százalékát tette ki a cég.
A visszaesés az általános gazdasági helyzettel és a családok jövedelem-csökkenésével magyarázható, hiszen más termékeknél is tapasztalható ez az arányú csökkenés - fejtette ki.
Az üzletágvezető közölte, hogy a csúcsév 2004. volt, akkor 60 százalékkal nőtt a kereslet, majd ezt követően stagnált a piac egészen a tavalyi fekete évig.
A regisztrált piacon 9-10 ezer darabot adtak el a motorkerékpárokból, míg a teljes, nem regisztrált piac forgalma 20 ezer darab lehetett - mondta Bajók Gábor.
Hanganyag: Tenczer Gábor