Garamhegyi Ábel, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium államtitkára úgy fogalmazott: a javaslat elfogadása esetén a dél-dunántúli térség nagyvárosait három év múlva gyorsforgalmi úthálózat köti össze.
A határozati javaslat szerint a gazdasági és közlekedési miniszter az M6-os autópályává fejleszthető autóút Szekszárd és Bóly, valamint az M60-as autópályává fejleszthető autóút Bóly és Pécs közötti szakaszának PPP keretében történő tervezésére, építésére, felújítására, illetve ezek finanszírozására vonatkozó koncesszióba adás érdekében közbeszerzési eljárást indít.
A beruházás a tervek szerint koncesszióban valósul meg, a 79,2 kilométer hosszúságú szakasz előkészítését a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) végzi. A közbeszerzési eljárás során nyertes koncessziós társaság feladata lesz a kivitelezési tervek összeállítása.
Garamhegyi Ábel kiemelte: a kormány, a gyorsforgalmi utakat koncessziós szerződéssel létrehozott köz- és magánszféra partnerségében javasolja megépíteni.
A beruházás így egyfelől költséghatékonyabb lehet, mintha tisztán állami beruházással valósulna meg, emellett az autópálya ebben a konstrukcióban lényegesen hamarabb készülhet el, mint állami beruházásként - jegyezte meg.
Elmondta, hogy a parlament támogatása esetén a magyar állam nevében a gazdasági miniszter kezdi meg a közbeszerzési törvény rendelkezései alapján a koncesszió kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárást.
Hangsúlyozta: a legkedvezőbb ajánlatot adó pályázóval megkötendő koncessziós szerződés alapján a magyar állam rendelkezésre állási díjat fizet majd a koncesszornak.
Az úthasználók az elkészült autóutat az egységes nemzeti díjszedési rendszer keretében vehetik majd igénybe - tette hozzá az államtitkár.Szántó János (MSZP) szerint a 79,2 kilométeres pályaszakasz megépítése megnöveli a térség fejlesztésének lehetőségeit.
A politikus kiemelte: a PPP konstrukció a megvalósítás időtartamát, minőségét, költségeit tekintve kedvezőbb feltételek nyújt, mintha a beruházás állami forrásból valósulna meg.
Hargitay János (KDNP) felidézte, hogy a szakasznak már 2006-ban meg kellett volna épülnie; véleménye szerint a 2010-es dátum sem lesz tartható.
Hangsúlyozta, hogy Pécs abban az évben Európa kulturális fővárosa lesz, és ebből a szempontból különösen fontos lenne a sztráda elkészülése.
Javasolta, hogy a kormány 2013-ig építse meg a határig az autópályát, mivel a horvátoknál már 2010-re elér addig a sztráda.
Lakos Imre (SZDSZ) elmondta: a dél-dunántúli térségben élők európai színvonalú, az európai vérkeringéshez kapcsolódó közlekedési lehetőséget vehetnek igénybe 2010-ben.
Almássy Kornél (MDF) leszögezte: az MDF támogatja az M6-os építését, de csak akkor szavaz igennel, ha kérdéseikre megfelelő választ kapnak a kormánytól, különben tartózkodni fognak politikusai.
Kérdéseik között szerepel többek között, hogy miért szakaszosan kerül sor a beruházásra, és miért jó, ha több üzemeltető lesz.
Jön a havazás, ezt a hírt szinte el sem tudjuk hinni