Az élelmiszerek terén Németország osztály nélküli társadalommá vált, ugyanis anyagi helyzettől függetlenül szinte mindenki a diszkontokban vásárol. Egy most közétett nagyszabású felmérés azt bizonyítja, hogy az év eleje óta a háztartások 96 százaléka diszkontokból fedezte napi szükségleteit.
Fény derült arra is, hogy a családok hetente többször is betérnek a jutányos árukat kínáló ABC-boltokba és ott szerzik be az élelmiszereket, a mosószereket és a piperecikkeket.
Ebből arra lehet következtetni, hogy pénztárcától függetlenül szinten mindenki az előnyösebb áron kínált árukat keresi, mégis - a felmérés tanúsága szerint - január óta a háztartások átlagkiadása 33 euróval nőtt és jelenleg eléri a 660 eurót.
1. Aldi
A diszkont-láncolatok között az ALDI a legkedveltebb, igaz vezető szerepét már évek óta tartja, amiből arra lehet következtetni, hogy az alacsony árak ellenére minőségi kínálattal várja a vevőket.
2. Lidl
Második helyen a LIDL szerepel, annak ellenére, hogy sokan igen rossz néven vették, hogy alkalmazottainak jogait rendkívül szűkre szabja.
3. Plus, 4. Penny
A harmadik helyen a Plus található, azt követi a Penny - viszont a besorolásban szerepet játszik az is, hogy ez a két diszkont tömegközlekedéssel nem mindig könnyen elérhető helyre, kiváltképpen elővárosokba telepíti üzleteit.
Sós Csaba: ilyenre emberemlékezet óta nem volt példa olimpián