A HondaJet névre keresztelt, négy vagy öt utas szállítására alkalmas kisgép prototípusát 2003 ősze óta tesztelik, és az eddig autóiról és motorkerékpárjairól híres cég most hivatalosan is bejelentette, hogy rövidesen elkezdik a gép sorozatgyártását.
A két gázturbinás kisrepülő egy tankolással nagyjából 2.000 kilométert tud megtenni és legnagyobb utazósebessége óránként 778 kilométer.
A gép egyik különlegessége, hogy a két hajtómű a szárnyak fölött, egy-egy függőleges tartólapon kapott helyet, ami a Honda mérnökei szerint más hasonló nagyságú gépekhez képest öt-tíz százalékos üzemanyag-megtakarítást jelent.
A gépet egy megjelenő félben lévő piacra szánják: az Egyesült Államokban és délkelet-Ázsiában egyre több cég kínál üzletembereknek légitaxi-szolgálatot, viszonylag kis távolságokra, egy-két-három utasnak.
Ehhez viszont a legkisebb jelenlegi gépmodellek is túl nagyok, túl drágák és viszonylag költséges az üzemeltetésük is.
A Honda abban bízik, hogy a sorozatgyártás beindulása után évi 200 ilyen gépet tud majd eladni. Az árát egyelőre nem közölték, de a lehetséges versenytársak szintén prototípus-stádiumban lévő gépei három-négy millió dollárban kerülnek majd.
És versenytársakban már most sincs hiány: hamarosan két amerikai és egy brazil repülőgépgyár is hasonló modelleket dob piacra.