Infostart.hu
eur:
388.42
usd:
331.51
bux:
109466.82
2025. december 18. csütörtök Auguszta
driving a car
Nyitókép: Bim/Getty Images

Meghökkentő tanácsok a stresszmentes vezetéshez

Számtalan ideges sofőrt látni az utakon, villognak, dudálnak, rosszabb esetben mutogatnak és káromkodnak. Az agresszív vezetés legújabb jelensége a büntetőfékezés, ami komoly következményekkel is járhat.

Tévedés azt gondolni, hogy közvetlenül a vezetés előtt vagy vezetés közben lesz ilyen feszült, arrogáns valaki. Az már valószínűleg csak egy következménye annak, hogy a saját életében sem képes megfelelően kezelni a stresszt. A munkahelyi és magánéleti stressz jelenti az egyik legnagyobb egészségügyi és biztonsági kihívást a civilizált országokban, köztük Magyarországon is - írja a vezess.hu.

Stressz

Azt tanácsolják, ha stresszes napja van, és vezetni kell, akkor indulás előtt 5-10 perccel hamarabb menjen ki a kocsihoz! (Már amennyiben nem a szűkös idő miatt épp stresszben.) Hangolódjon rá a vezetésre, ellenőrizze a folyadékszinteket, takarítsa le az üléseket, mossa le a szélvédőt, vagy nézze meg a guminyomást! A kocsival való foglalatoskodás segít kicsit kikapcsolni az agyat, és a lényegi dolgokra tereli a figyelmet.

Ha az nyugtatja meg, hogy patyolattiszta belül a verda, akkor egy morzsaporszívóval szedje ki a hetek alatt összegyűlt piszkot!

Ha időben érkezik a kocsihoz, akkor több mint valószínű, hogy időben el tud majd indulni.

Rádió

Kapcsolja be a kedvenc rádióállomást vagy podcastet! Egy beszélgetős műsor (például az InfoRádió Aréna-műsora) segít elterelni a gondolatokat, de akár egy régen hallgatott album is jó szolgálatot tehet. A klasszikus zene hallgatása számos előnnyel járhat. Az egyik ilyen előnye, hogy segíthet csökkenteni a stresszt és javíthatja az érzelmi állapotot.

Kutatások szerint a legjobb vezetéshez passzoló művek között van Mozart Varázsfuvolája, Beethoven IX. szimfóniája, valamint Vivaldi Négy évszakja.

Bizonyos továbbá, hogy már azzal is sokat tehet a sofőr a nyugodt lelkiállapot fenntartásáért, ha egy hosszabb út előtt megpróbálja kipihenni magát. Így sokkal jobban tud összpontosítani a vezetésre és a reflexek is rendben lesznek.

Címlapról ajánljuk
Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

A Digitális Európa Program (DEP) az uniós technológiai beruházások egyik kulcseleme, amely mára több mint 8 milliárd eurós kerettel támogatja a mesterséges intelligenciától a kiberbiztonságon át a szuperszámítógépek hálózatának építéséig számos stratégiai terület fejlesztését. A magyar részvétel ugyan még 1 százalék alatt van, de a lehetőségek köre folyamatosan bővül, és az Magyar Fejlesztésösztönző Iroda (MFOI) – a program hazai nemzeti kapcsolattartója (NCP-National Contact Point) – egyre több vállalkozást és intézményt segít az európai konzorciumokhoz való csatlakozásban. Dászkál Jánost, az MFOI szakértőjét arról kérdeztük, hol vannak ma a magyar szereplők reális esélyei, milyen akadályokba ütköznek leggyakrabban, és milyen új fókuszokkal érkeznek a hamarosan nyíló uniós pályázati csomagok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×