A közlemény szerint idén ötvenéves a MÁV klasszikus M41-es dízelmozdonya, a Csörgő. A jubileum alkalmából néhány hétvégén különleges összeállítású retróvonatok közlekednek azokon a vasútvonalakon, amelyeken „fénykorában” a Csörgő volt a meghatározó vontatójármű.
Vasárnap Tiszavirág expresszvonat indul Szegedről Hódmezővásárhelyen át Makóra, majd tovább gyorsvonatként Makóról Budapestre. Hódmezővásárhely és Makó között ma már nem járnak menetrend szerint személyvonatok. Makót pedig egészen a 90-es évekig közvetlen járat kötötte össze Budapesttel.
A retróvonat mozdonya egy klasszikus, narancs festésű, M41-es Csörgő lesz, a különleges összeállítású szerelvényben pedig első- és másodosztályú kocsik, valamint a MÁV Rail Tours WRm 029-es Pannónia étkezőkocsija közlekedik.
Az étkezőkocsiban az idén 75 éves Utasellátó különleges retró kínálatából válogathatnak az utasok. A Tiszavirág expresszen és a Makó-Budapest gyorsvonaton az első osztályú menetjegy ellátást is tartalmaz: az Utasellátó munkatársai az ülőhelyen szolgálnak fel egy választható italt, illetve egy csokirolót az utasoknak.
A Pannónia étkezőkocsi vasárnap a Budapest-Nyugati pályaudvarról menetrend szerint 7.53-kor induló Napfény InterCity vonat elején érkezik Szegedre, és a járat valamennyi utasa használhatja.
Az egyedi jegyekkel igénybe vehető retró ülőhelyes kocsikkal kiegészülő Tiszavirág expressz Szegeden kezdi Szeged-Rókuson és Hódmezővásárhelyen át Makóra tartó az útját. Makón a vonat érkezésére helyi vasúttörténeti kiállítás nyílik.
Makóról a szerelvény – Hódmezővásárhelyen, Szentesen és Szolnokon át – a főváros felé indul, és menetrend szerint 19.27-kor érkezik a Budapest-Nyugati pályaudvarra.
A gyorsvonatra az általános díjszabás szerint válhatók jegyek, a megszokott kedvezmények is elérhetők, és a szerelvény a vármegye- és országbérlettel is igénybe vehető.