eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Auto mechanic working on car engine in mechanics garage. Repair service. authentic close-up shot
Nyitókép: audioundwerbung/Getty Images

Íme, a legproblémásabb márkák egy használt autós felmérés szerint

Azt vizsgálták, melyiket hányszor kell szervizbe vinni az első tíz évben, és mennyit kell költeni rájuk.

A brit Warrantywise használt autókra kínál külső szolgáltatókon keresztül kiterjesztett garanciális konstrukciókat. A felmerülő problémákkal kapcsolatos tapasztalataikat összeállítva, 131 ezer ügyfelük 24 hónap alatt keletkezett kárigényeit összegezve készítettek egy listát azokról a márkákról, amelyeknek autóival a legtöbb gondjuk akadt – írta a vezess.hu.

Próbálták jól használhatóvá tenni az összegzést, ezért

  • csak azokat a márkákat vették figyelembe, amelyek relevánsnak tekinthetők az átlagos vásárló számára (legalább 500 szerződött ügyfél)
  • olyan márkákat vettek az elemzésbe, amelyek kellőképpen széles modell-, motor- és felszereltségi választékkal (legalább 200 különböző konfiguráció) rendelkezik ahhoz, hogy a problémákat – vagy azok hiányát – ne lehessen egy-egy gyenge láncszemre fogni.
  • csak 10 évnél fiatalabb autók adatait elemezték, mert utána már inkább a karbantartás minőségén múlnak a problémák.

Szempont volt a problémák jelentősége, gyakorisága és a javítások költségessége.

Alább a lista, az élen a brit cég szerint legnagyobb szervizköltségű és legproblémásabb márkákkal. Két fontos dologra azonban fel kell hívni a figyelmet.

  • Az árak 480 forintos fontárfolyamon lettek átszámítva, de csak irányadóak, mert azóta az infláció miatt emelkedtek a költségek, továbbá a brit adatok nem feltétlenül tükrözik a hazai árviszonyokat. Az is kérdés, melyik autóra milyen garancia van.
  • A lista erősen általánosít, és természetesen vannak modellek, típusok, amelyek jóval jobban – vagy adott esetben persze rosszabbul – teljesítenek. Ezért nem lehet egy kalap alá venni az összes típust és felszereltséget, valamint az összes autópéldányt egy-egy márka esetén.

1. Porsche (5 176 608 Ft)

2. Land Rover (11 466 974 Ft)

3. Jaguar (8 155 210 Ft)

4. Alfa Romeo (3 244 954 Ft)

5. Audi (8 261 962 Ft)

6. BMW (9 445 824 Ft)

7. Mercedes-Benz (11 185 056 Ft)

8. Vauxhall/Opel (4 017 024 Ft)

9. Volvo (4 624 128 Ft)

10. Mitsubishi (4 321 877 Ft)

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 21. 22:19
×
×
×
×