eur:
396.84
usd:
355.48
bux:
74510.83
2024. szeptember 28. szombat Vencel
Boris Vian francia író-zenész-festőművész párizsi lakásának részlete 2020. augusztus 19-én, születése századik évfordulójának évében. A Moulin Rouge közelében lévő lakást és berendezését tulajdonosa, Nicole Betolotto a mai napig olyannak őrizte meg, amilyen Vian életében volt.
Nyitókép: MTI/EPA/Ian Langsdon

A streaming tarolása mellett egy új zenei divat is kitart

A streaming-előfizetések száma tíz százalékkal nőtt, 2022 első félévének végén 90 millió volt. Ezzel négy év alatt sikerült duplázni a 2018 azonos időszakára jellemző 43,7 milliós számot.

Az Amerikai Hanglemezgyártók Szövetségének adatai szerint 7,7 milliárd dollárra nőttek a kiskereskedelmi forgalomban értékesített zeneeladások az év első felében, ami éves összehasonlításban 10 százalékos bővülést jelent – írja a vg.hu.

A zenepiacon továbbra is a streaming aránya a legmagasabb 84 százalékkal, ilyen formában 6,5 milliárd dollárt költöttek az amerikaiak zenei tartalmakra. A fizikai hanghordozók piaci részesedése tíz százalék, amit a letöltések követnek három százalékkal, majd a zenei licencdíj-bevételek két százalékkal.

A Variety szaklap szerint a statisztikai adatokon belül

a legizgalmasabb a hanglemezeladások immár 2006 óta tartó növekedése.

Az év első felében az Egyesült Államokban 15,7 százalékkal, 21,8 millióra nőtt az értékesített darabszám, 460 millióról 570 millió dollárra emelkedtek az eladások.

A szaklap szerint a fizikai hanghordozók piaca különösen érdekes, hiszen 2021-ben sem esett vissza az értékesítés, holott a világjárvány miatt több lemezbolt bezárt - igaz, az online forgalmazással nem álltak le. Különösen a hanglemezek értékesítésére "feküdtek rá", melyek a CD-knél általában 2-2,5-szer magasabb áron adhatók el.

A zeneipar fő bevételforrása a streaming, azon belül is a fizetős előfizetésekből származó bevétel.

Ez a 6,5 milliárd dolláros piacon ötmilliárd dollárt tesz ki, tíz százalékkal többet, mint 2021 első felében.

A zeneiparnak másfelől is érkezik bevételi forrása: Spotifyon vagy a YouTube Musicon hallgatott zeneszámok közé beágyazott reklámok 16 százalékkal több, 871 millió dollár bevételt termeltek. Amióta van streaming, szinte teljesen leszokott a lakosság a letöltésekről. A teljes albumletöltések húsz százalékkal kevesebb, 122 millió dollárt hoztak, egy-egy zeneszám letöltésére pedig 113 millió dollárt szántak az amerikaiak.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.30. hétfő, 18:00
Kövér László
az Országgyűlés elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. szeptember 28. 07:00
×
×
×
×