A fogyasztók 85 százaléka internetes keresőkből tájékozódik a kedvezményes ajánlatokról – közölte a Bónusz Brigád és a GKID (korábbi nevén GKI Digital) közös felmérésének eredményét a vg.hu. A második legnépszerűbb tájékozódási forrás a közösségi média, a válaszadók csaknem fele innen szerzi az ismereteit: a 18–29 évesek 66 százaléka tájékozódik innen, ha vásárolni akar valamit. Úgy tűnik, a hírlevelek is fontos forrásai az ismereteknek, ezekből szintén a válaszadók majd fele szerez információt. Itt is kirajzolódik azonban egy generációs különbség: míg a 18–29 éveseknek csupán harmadára, addig a 40 év feletti válaszadók felére jellemző ez.
Barátoktól, ismerősöktől a kutatásban részt vevők harmada kér segítséget, támpontokat vásárlás előtt, ám a 18–24 évesekre ez még jellemzőbb: közülük minden második a kortársaihoz fordul információkért. Kuponos oldalakról minden harmadik ember tájékozódik, ez az arány a 30–39 évesek között a legmagasabb (41 százalék). Egy-egy szolgáltató nyomtatott újságjából mindössze 13 százalékuk kap hírt az akciókról, de a 25–39 évesek közül csak 6-7 százalék forgatja az akciós újságokat.
A kutatás szerint az influenszerek ajánlásai csupán a potenciális vásárlók 2 százalékát befolyásolják egy szolgáltatás melletti elköteleződésben.
A válaszadók 22 százalékánál előtérbe került a visszaválthatóság, a határidő módosításának lehetősége, illetve minden ötödik válaszadó rövidebb időre tervez előre, és inkább az utolsó pillanatban foglal utazásokat, szolgáltatásokat.