A Mercedes-Benz levélben értesítette ügyfeleit arról, hogy különösen óvatosan használják autóikat, mert egy műszaki gond miatt kigyulladhatnak. A levél eljutott német lapokhoz, az autógyár megerősítette annak hitelességét. A hiba az OM654 és OM656 kódjelű négy-, illetve hathengeres dízelmotorokat érinti – írja a vezess.hu.
Az értesítésben arra is kitérnek, hogy visszahívás végrehajtására egyelőre nincs lehetőség, alkatrészhiány miatt. A meghibásodás okát is részletezték: a vákuumvezérlésű vízpumpában a vákuumrendszer és a hűtőfolyadék-rendszer között szivárgás lehet, emiatt hűtőközeg juthat a vákuumos vezérlőrendszerbe. A bejutó hűtőfolyadék korrodálhatja az elektromos átkapcsoló szelepet, így egyes alkatrészek felhevülhetnek, és “nem teljesen zárható ki a tűzveszély”.
A Mercedes-Benz anyavállalata, a Daimler azt javasolja, hogy érintett ügyfelei a lehető legkevesebbet vagy inkább ne is használják autóikat, amíg a javítás nem történik meg. A német Bild információi szerint világszerte 800 000 jármű érintett, az alábbi modellek közül:
- GLE/GLS (167-es gyári kódú padlólemez)
- C-osztály (205 platform, 2014-2021)
- E-osztály (2016 után, 213-as Baumuster)
- S-osztály (222 platform, 2013-2021)
- S-osztály (223 platform, 2021-től)
- E-osztály Coupe/Convertible (238 platform)
- GLC (253 platform)
- CLS (257 platform)
- G-osztály (463 platform)
A tervek szerint egy, a vákuumrendszerben lévő váltószelep cseréjével és szoftverfrissítéssel orvosolják majd a hibát, az első járművek még januárban sorra kerülhetnek.
Egy másik visszahívást is közzétettek: a 2016 és 2020 között gyártott, ám benzinmotoros Mercedes érintett, és szintén tűzveszélyről van szó. A közös nyomócső és a befecskendezők közötti tömítés megsérülhet, és üzemanyag szivároghat a motortér forró elemeire.
A hiba jóformán a teljes modellpalettát érinti.