Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: hyperjet.hu

Fordulat a Balatonon száguldó Hyperjet ügyében

A minisztérium szerint nincs engedélye a járműnek, amely az idei szezonban is 30 perces “extrém élményt” kínál a Balatonon.

Egy képviselői kérdésre válaszolva az ITM most ismét azt közölte, hogy a hajó üzemeltetője nem kért és nem kapott üzemeltetési engedélyt a tóra vonatkozóan - írja a Napi.hu cikkét szemlézve a Hírbalaton.

A cikk felidézi hogy tavaly óta visszatérő téma a minisztereknek benyújtott képviselői kérdésekben a Hyperjet üzemeltetése, egészen pontosan az, hogy a sokak szerint túl hangos és nem a Balatonra való hajó üzemeltetésére ki adott engedélyt és azt ki ellenőrizte.

A hajózási hatósági ügyekben illetékes Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) tavaly úgy ítélte meg, hogy a hajó üzemeltetőjének nincs engedélye, míg a Belügyminisztérium (BM) szerint a Hyperjet nagyhajó, így arra a kisgéphajóra vonatkozó balatoni üzemeltetési korlátozás nem terjed ki, nem kell engedélyt kérni a hajózási hatóságtól.

A Hyperjet az idei szezonban is közlekedik, a honlapja szerint “extrém jethajózást és adrenalin bombát” kínál Siófok kikötőjéből indulva és oda visszatérve, a 30 perces út ára személyenként 8000 forint (tavaly 7000 forint volt).

Vadai Ágnes, a Demokratikus Koalíció (DK) parlamenti képviselője a közelmúltban írásbeli kérdést nyújtott be Palkovics László innovációs és technológiai miniszternek, hogy megtudja, az illetékes fővárosi kormányhivatal adott-e engedélyt 2020-ra a vízi jármű balatoni használatára. A kérdésre Schanda Tamás, az ITM parlamenti államtitkára válaszolt. Eszerint “a Hyperjet nevű személyszállító kishajó üzemeltetője a Balatonra vonatkozó üzemeltetési engedélyt – Budapest Főváros Kormányhivatalától, mint hatáskörrel rendelkező hajózási hatóságtól – eddig nem kért és nem kapott".

A vízi közlekedésről szóló törvény alapján a Balatonon belső égésű motorral hajtott kishajót és csónakot üzemeltetni tilos, kivéve a hajózási hatóság által kiadott üzemeltetési engedéllyel rendelkező vízijárművek esetében.

A Hyperjetet üzemeltető Koller Tibor egyéni vállalkozó azonban azt mondta februárban a Népszavának, hogy szerinte a Hyperjet nem kishajó. “24 embert tud szállítani, márpedig a 12 fősnél nagyobb hajókat személyhajónak sorolja be a törvény. Az üzemeltetési engedély feltételeit szabályozó 2003-as kormányrendelet alapján pedig a személyhajó nagyhajónak számít, így nem volt szükség a minisztérium által említett engedélyre, elegendő volt a közforgalmú személyszállításra vonatkozó hajózási engedély. Igaz, a közforgalmú személyszállítással kapcsolatban kifogásként merülhet fel az, hogy a Hyperjet nem két földrajzi hely között szállítja az embereket, hanem Siófokról fut ki a vízre, és oda is tér vissza.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×