eur:
414.02
usd:
396.64
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Nyitókép: hyperjet.hu

Fordulat a Balatonon száguldó Hyperjet ügyében

A minisztérium szerint nincs engedélye a járműnek, amely az idei szezonban is 30 perces “extrém élményt” kínál a Balatonon.

Egy képviselői kérdésre válaszolva az ITM most ismét azt közölte, hogy a hajó üzemeltetője nem kért és nem kapott üzemeltetési engedélyt a tóra vonatkozóan - írja a Napi.hu cikkét szemlézve a Hírbalaton.

A cikk felidézi hogy tavaly óta visszatérő téma a minisztereknek benyújtott képviselői kérdésekben a Hyperjet üzemeltetése, egészen pontosan az, hogy a sokak szerint túl hangos és nem a Balatonra való hajó üzemeltetésére ki adott engedélyt és azt ki ellenőrizte.

A hajózási hatósági ügyekben illetékes Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) tavaly úgy ítélte meg, hogy a hajó üzemeltetőjének nincs engedélye, míg a Belügyminisztérium (BM) szerint a Hyperjet nagyhajó, így arra a kisgéphajóra vonatkozó balatoni üzemeltetési korlátozás nem terjed ki, nem kell engedélyt kérni a hajózási hatóságtól.

A Hyperjet az idei szezonban is közlekedik, a honlapja szerint “extrém jethajózást és adrenalin bombát” kínál Siófok kikötőjéből indulva és oda visszatérve, a 30 perces út ára személyenként 8000 forint (tavaly 7000 forint volt).

Vadai Ágnes, a Demokratikus Koalíció (DK) parlamenti képviselője a közelmúltban írásbeli kérdést nyújtott be Palkovics László innovációs és technológiai miniszternek, hogy megtudja, az illetékes fővárosi kormányhivatal adott-e engedélyt 2020-ra a vízi jármű balatoni használatára. A kérdésre Schanda Tamás, az ITM parlamenti államtitkára válaszolt. Eszerint “a Hyperjet nevű személyszállító kishajó üzemeltetője a Balatonra vonatkozó üzemeltetési engedélyt – Budapest Főváros Kormányhivatalától, mint hatáskörrel rendelkező hajózási hatóságtól – eddig nem kért és nem kapott".

A vízi közlekedésről szóló törvény alapján a Balatonon belső égésű motorral hajtott kishajót és csónakot üzemeltetni tilos, kivéve a hajózási hatóság által kiadott üzemeltetési engedéllyel rendelkező vízijárművek esetében.

A Hyperjetet üzemeltető Koller Tibor egyéni vállalkozó azonban azt mondta februárban a Népszavának, hogy szerinte a Hyperjet nem kishajó. “24 embert tud szállítani, márpedig a 12 fősnél nagyobb hajókat személyhajónak sorolja be a törvény. Az üzemeltetési engedély feltételeit szabályozó 2003-as kormányrendelet alapján pedig a személyhajó nagyhajónak számít, így nem volt szükség a minisztérium által említett engedélyre, elegendő volt a közforgalmú személyszállításra vonatkozó hajózási engedély. Igaz, a közforgalmú személyszállítással kapcsolatban kifogásként merülhet fel az, hogy a Hyperjet nem két földrajzi hely között szállítja az embereket, hanem Siófokról fut ki a vízre, és oda is tér vissza.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×