eur:
402.13
usd:
383.27
bux:
87542.1
2025. február 16. vasárnap Julianna, Lilla
Nyitókép: hyperjet.hu

Sok még a kérdőjel a Hyperjet-ügy körül

A rendőrség mindent rendben talált annál a szupermotorcsónaknál, amelyik az innovációs tárca szerint nem rendelkezett az összes engedéllyel.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) állattikára az elmúlt év novemberében azt közölte, „a személyszállító kishajó üzemeltetője a Balatonra vonatkozó üzemeltetési engedélyt mostanáig nem kért és nem kapott, míg a belügyminiszter idén januárban azt tudatta: „a Balatoni Vízi-rendészeti Rendőrkapitányság a hajót többször ellenőrizte, amelyek során szabálysértést nem észlelt” – olvasható a Népszavában, hozzátéve, hogy a két tárca ugyanarról a hajóról fogalmazta meg álláspontját.

Mint arról az Infostart is beszámolt, miközben a Balatoni Turizmus Szövetség illetékese szerint helye van a Balatonon az új vízi attrakcióknak,

a szakmai szervezetek már tavaly nyáron kritizálták

a Siófokról induló, vízsugár meghajtásos, 880 lóerős Hyperjet működtetését. Az akár 90 kilométer per órás sebességre, forgásos, merüléses attrakciókra képes jármű 30 perces élménye 7000 forintot kóstál.

Az eltérő álláspontok ismeretében a Népszava mindkét minisztériumtól magyarázatot kért a jogértelmezés-különbségre. Tájékoztatásuk szerint a Belügyminisztérium – illetékesség hiánya miatt – továbbította a lap kérdéseit az ITM-hez. Az innovációs tárca pedig újfent részletesen indokolta álláspontját, miszerint a vízi-közlekedésről szóló törvény alapján a korlátozás alá eső területen „belső égésű motorral hajtott kishajó és csónak csak a hajózási hatóság által kiadott üzemeltetési engedéllyel közlekedhet.” Ilyen engedélyt pedig nem kért, így nem kapott az üzemeltető, akinek jelezték is a hiányosságot.

Másként érvelt a lapnak a Hyperjetet működtető vállalkozó. Egyetértett a tárcával, hogy kishajó és csónak csak a hatóság által kiadott engedéllyel közlekedhet, csakhogy a Hyperjet nem ebbe a kategóriába sorolandó. Így Koller Tibor szerint nem volt szükség a minisztérium által említett engedélyre, és jogszerűen működtek.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.02.17. hétfő, 18:00
Csiki Varga Tamás
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet tudományos főmunkatársa
Veszélyes csapda egy államnak belföldre eladósodnia

Veszélyes csapda egy államnak belföldre eladósodnia

Az EU-tagállamok fiskális helyzete jelentős eltéréseket mutat, különösen az államadósság, a költségvetési egyenleg és a bankrendszer hazai államadósság-kitettsége („home bias”) tekintetében. Míg korábban az Európai Unió kifejezetten pártolta, hogy a tagállamok a hazai szereplőkre támaszkodjanak inkább az adósságfinanszírozásban, most egy friss bizottsági elemzésben árnyalták már álláspontjukat. Arra jutottak, hogy a magas belföldi kitettség (különösen ha a bankrendszer felé áll fenn) növeli a pénzügyi stabilitási kockázatokat, különösen egy esetleges fiskális vagy gazdasági sokk esetén a túlságosan nagy egymásrautaltság miatt, amire a Bizottság erősebb diverzifikálást ajánl a finanszírozásban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. február 16. 14:09
×
×
×
×