Miközben a módszer a már jól bevált módon kiaknázható nyereségvágyra épít, az alkalmazott csali és az adatok megszerzésének a módja új.
A csali a számos nagy cég, mint például az iTunes, a Google Play, az Amazon, vagy a Steam és mások által újabban rendszeresen elérhetővé tett,
vásárlásra és szolgáltatások igénybevételére ingyenesen felhasználható online kupon vagy kód felkínálása a felhasználóknak.
A módszer pedig az, hogy a csalival a "kuponokat" kínáló hamis oldalra átirányított felhasználót különféle kérdésekkel és feladatokkal annak bebizonyítására veszik rá, hogy "nem robot", hanem valós személy. A kiberbűnözők amellett, hogy már a felhasználó figyelmének a lekötésével is némi bevételre tudnak szert tenni - például visszaigazolásként emeltdíjas SMS küldésére való felkéréssel -, igazából az így begyűjtött személyes adatok harmadik félnek való értékesítésből csinálnak nagy üzletet.
Ha a netezők csalásnak dőlnek be lehet, hogy csupán időt és némi pénzt veszítenek, de az is előfordulhat, hogy
a bűnözők olyan adatokhoz jutnak hozzá, amelyekkel már komolyabb támadást is intézhetnek ellenük.
Lyubov Nikolenko, a Kaspersky Lab webes tartalomelemzője rámutatott: az új módszer is arra az alapvető ősi ösztönre épít, hogy szeretünk dolgokhoz és élményekhez ingyen hozzájutni. Hangsúlyozta, a Kaspersky Labnál minduntalan fel is hívják ügyfeleik figyelmét arra, ha valami feltűnően olcsó vagy akár ingyenes, azt mindig nagy elővigyázatossággal és megfontoltan kezeljék.