Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Pixabay

Veszélyes internetes kuponok bukkantak fel

Mindannyiunk titkolt nyereségvágyát kihasználva online üzletek és tartalomszolgáltató portálok kedvezményes kuponjaival kecsegtetve igyekeznek kiberbűnözők egy új módszerrel megszerezni a felhasználók személyes adatait - tájékoztatta szerdán a Kaspersky Lab kiberbiztonsági vállalat

Miközben a módszer a már jól bevált módon kiaknázható nyereségvágyra épít, az alkalmazott csali és az adatok megszerzésének a módja új.

A csali a számos nagy cég, mint például az iTunes, a Google Play, az Amazon, vagy a Steam és mások által újabban rendszeresen elérhetővé tett,

vásárlásra és szolgáltatások igénybevételére ingyenesen felhasználható online kupon vagy kód felkínálása a felhasználóknak.

A módszer pedig az, hogy a csalival a "kuponokat" kínáló hamis oldalra átirányított felhasználót különféle kérdésekkel és feladatokkal annak bebizonyítására veszik rá, hogy "nem robot", hanem valós személy. A kiberbűnözők amellett, hogy már a felhasználó figyelmének a lekötésével is némi bevételre tudnak szert tenni - például visszaigazolásként emeltdíjas SMS küldésére való felkéréssel -, igazából az így begyűjtött személyes adatok harmadik félnek való értékesítésből csinálnak nagy üzletet.

Ha a netezők csalásnak dőlnek be lehet, hogy csupán időt és némi pénzt veszítenek, de az is előfordulhat, hogy

a bűnözők olyan adatokhoz jutnak hozzá, amelyekkel már komolyabb támadást is intézhetnek ellenük.

Lyubov Nikolenko, a Kaspersky Lab webes tartalomelemzője rámutatott: az új módszer is arra az alapvető ősi ösztönre épít, hogy szeretünk dolgokhoz és élményekhez ingyen hozzájutni. Hangsúlyozta, a Kaspersky Labnál minduntalan fel is hívják ügyfeleik figyelmét arra, ha valami feltűnően olcsó vagy akár ingyenes, azt mindig nagy elővigyázatossággal és megfontoltan kezeljék.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

A karácsony közeledtével egyre aktuálisabbá válik a kérdés, hogy milyen karácsonyfát érdemes választani. Az elmúlt években egyre szélesedő választék az élő fenyők és műfenyők piacán azt is magával vonja, hogy egyre többen szeretnék megtudni, melyik típus mellett, milyen érvek szólnak. Az ünnep egyik legnagyobb döntéshelyzetének számító karácsonyfa választása mára az interneten is sokakat foglalkoztat, ezért a Google Trends adatai alapján megnéztük, hogy milyen trendek figyelhetőek meg az internetes keresések terén az idei karácsony előtt, hazánkban és világszerte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×