Tavaly hatalmas sikert aratott egy újgenerációs Trabant-tanulmány 1:10 arányú modellje a frankfurti szemlén. A miniatűrt készítő Herpa nevű vállalkozás közvélemény-kutatást is végzett a helyszínen és az interneten.
A közel 14 ezer válaszadó 93 százaléka támogatta, hogy a tanulmányautóból szériamodell legyen. A legtöbben azt javasolták, hogy az új Trabant ára 10 ezer euró körül legyen.
Most megállapodás született az Individual Karosseriebau (IndiKar) nevű céggel a modell technikai fejlesztéséről - jelentette be a Herpa. A 100 főt, köztük 30 mérnököt foglalkoztató IndiKar speciális alkatrészeket és járműveket fejleszt, például páncélozott kocsikat politikusoknak.
A cég a 2009-re egy gazdaságos és innovatív Trabanttal akar előállni. A prototípus kifejlesztése után jöhet a sorozatgyártás, amelyhez további szakmai partnereket kell még találni - hangsúlyozta a Herpa szóvivője.
Az IndiKar telephelye egyébként az NDK népautójának szülőhelye, a szászországi Zwickau mellett van. A szászországi városban 1957-től kezdve nagyjából hárommillió Trabantot gyártottak. A termelés 1991-ben, Németország újraegyesítése után állt le.
A keletnémet kultuszautónak azóta Zwickauban emlékművet is állítottak, amely a város jelképe lett.
Nagy baj van az űrállomáson