Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
A Clark Ádám úszódaru az elszállítást végző uszályra emeli a balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó roncsát 2019. június 11-én. A Hableány május 29-én süllyedt el a Margit hídnál, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Váratlan fordulat a Hableány-katasztrófa ügyében

Sem a Viking Sigyn tulajdonosa, sem a hajót biztosító társaság nem ismeri el a felelősségét a Hableány-katasztrófában.

A május 29-i dunai hajóbalesetben elsüllyedt Hableány sétahajó elhunyt magyar kapitányát képviselő ügyvéd a szakértői jelentések szerint az ütközést előidéző Viking Sigyn tulajdonosához fordult még 2019 szeptemberében, hogy peren kívül egyezzenek meg a kártérítésről. Gulyás Krisztián azonban azt mondta a Ripostnak, hogy a szállodahajó svájci tulajdonosa nem hajlandó elismerni az anyagi felelősségét.

Az egyeztetésbe bevonták a Viking River Cruises AG biztosítóját is, de a nyomozati iratok szerint hiába egyértelmű a felelősség,

nem ismerte el a felelősséget sem a Viking, sem pedig a biztosító.

A lap úgy tudja, a Hableányt üzemeltető Panoráma Deck Kft. 1-1,5 milliárd forintra becsüli az őt ért kárt, az áldozatok hozzátartozói pedig a svájci joggyakorlat szerint akár 300 millió forintot is kérhetnek fejenként egy peren kívüli egyezségben.

A Viking azonban azt javasolta, hogy vigyék bíróságra a kártérítés ügyét, ráadásul Londonba, amit viszont az ügyvédek nem fogadtak el, hiszen a tragédia Magyarországon történt, az áldozatok magyarok és dél-koreaiak, a hajótársaság pedig Svájcban van bejegyezve. Ez ugyanis azt jelentette volna, hogy valamennyi károsultnak és tanúnak Londonba kellene utaznia minden alkalommal, amikor szükség van rá az eljárásban, ez jelentős többletköltséggel is járt volna. Az ügyvédek továbbra is a megegyezés lehetőségét keresik, de ha mégis perre kényszerülnek, csak az érintett három ország jöhet szóba.

2019. május 29-én 28 ember veszítette életét, mikor a Viking Sigyn szállodahajó összeütközött a dél-koreai turistákat szállító Hableány városnéző kishajóval, majd maga alá gyűrte azt. A kapitány, Jurij C. nemsokára bíróság elé áll halálos tömegszerencsétlenséget okozó gondatlan veszélyeztetés és segítségnyújtás elmulasztása miatt, az ügyészség 9 év börtönt ajánlott, ha tárgyalás nélkül elismeri a bűnösségét. Ugyanakkor folyamatban van a nyomozás a Viking Idun személyzete ellen is, szintén segítségnyújtás elmulasztása miatt.

A Hableány-balesetről ITT olvashatnak részletesen.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×