eur:
410.64
usd:
393.87
bux:
0
2024. december 29. vasárnap Tamara, Tamás

Leszállt egy kisrepülő az M1-M7-es autópályán

Leszállt egy Cessna kisrepülő hétfő délelőtt az M1-M7-es autópálya budapesti bevezető szakaszán - értesült az MTI. Az eset során nem sérült meg senki - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) a police.hu oldalon. A szakértők üzemanyag-ellátási problémát tapasztaltak az első helyszíni vizsgálatnál.

A BRFK azt írta, hogy a repülőgép az M1-M7-es fővárosból kifelé vezető oldalán, a 10-es kilométernél szállt le, eddig tisztázatlan okból és körülmények között.

A helyszínen rendőrök irányítják a forgalmat - tették hozzá.

Leszállt egy kisrepülő az M1-M7-es autópályán

A rendőrség később az MTI-nek eljuttatott közleményében tudatta: amikor a BRFK járőrei észlelték, hogy a repülőgép alacsonyan száll és folyamatosan ereszkedik, gépjárművükkel mögé álltak és megkülönböztetett jelzéssel megkezdték a forgalom terelését, lassítását. A rendőri intézkedésnek is köszönhetően senki sem sérült meg és anyagi kár sem keletkezett - emelte ki a BRFK.

Vályi Csongor, a budaörsi repülőtér vezetője az MTI-nek elmondta: a pilóta és utasa oktatórepülést hajtott végre, amelyre a budaörsi repülőtérről indultak. Az oktató a felszállás után úgy érezte, gyengül a hajtómű, ezért úgy döntött, kényszerleszállást hajt végre az autópályán. A művelet alatt nem sérült meg senki, az autópályán haladó autók és a repülőgép sem - közölte.

Tájékoztatása szerint a pilótáknak azt tanítják: ha a gép még repül, de már nem irányítható, azaz nincs vonóerő, akkor kényszerleszállást kell végrehajtani egy arra alkalmas területen - mondta. Ebben az esetben az autópálya volt a létező legjobb megoldás - fűzte hozzá.

Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta: az oktatórepülésen a többi között az úgynevezett talajérintéses átstartolást is gyakorolták, és egy felemelkedés után 150-200 méteres magasságnál észlelték, hogy csökken a gép motorteljesítménye. Ezért az oktató átvette a vezetést, de neki sem sikerült megoldania a problémát. Sőt - tette hozzá -, a teljesítmény csökkenése lehetetlenné tette a vízszintes repülést is, ezért kellett leszállniuk a repülőtéren kívül, és az adott magasságból "nem tűnt reális lehetőségnek más hely".

Ismertette: a helyszíni szemlén a szervezet balesetvizsgálói megállapították, hogy a repülőgép fel volt töltve a szükséges üzemanyaggal, tehát az nem fogyott ki. Ugyanakkor - fűzte hozzá - azt is tapasztalták a helyszíni próbán, hogy mintegy 1300-as percenkénti fordulatszámnál üzemanyag-ellátási probléma lép fel. Bajkó Erika közölte: ezért a gépet hangárba viszik, és igazságügyi szakértő jelenlétében bontják meg a motorját.

Az M1 aktuális csatorna tudósítója a helyszínről arról számolt be, hogy a gépet próbálták beindítani, de lefulladt. A délután Híradóban azt mondták: a repülőt nemsokára szétszedik, szárnyait leszedik és trélerrel fogják elszállítani - tették hozzá.

Címlapról ajánljuk
Szigethy Gábor: abból nem születik új ország, ha valamit tagadunk

Szigethy Gábor: abból nem születik új ország, ha valamit tagadunk

1981 és 1989 között jelent meg Szigethy Gábor népszerű könyvsorozata, a Gondolkodó magyarok. Olyan írásokat válogatott bele nemzeti nagyjainktól, írástudóinktól, melyek szerzőik saját életének és egyben a nemzet életének sorsfordító helyzeteit, válaszútjait, kérdéseit tudatosították - Szent Istvántól Babits Mihályig. A szerző a megjelent 56 kötet mindegyikéhez megvilágító erejű bevezető esszét írt, és három és fél évtized távlatából újraközölte azokat a júniusban megjelent Ezeréves utazásom című kötetében.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×