A furcsa eset a Fünfhaus kerületben történt, egy lejtős utcában a 10A vonalon közlekedő busszal. A sofőr annak rendje és módja szerint megvárta, míg az utasok le- és felszállnak, majd indulni készült. Az automatikus vezérlőrendszer azonban ezt nem engedte, mert a hátsó ajtó valami miatt nem záródott be.
A tapasztalt vezető nem esett kétségbe. Úgy döntött, hogy járó motornál kiszáll, és kívülről tolja helyére az ajtót. Ez rendben is lett volna, de egyrészt elfelejtette behúzni a kéziféket, másrészt nem hagyta nyitott állapotban az első ajtót, úgyhogy az automatikusan be is záródott mögötte.
Baj még ekkor sem történt. A sofőr hátraszaladt, és némi ügyeskedéssel helyére illesztette a rakoncátlankodó ajtót. Az automata rendszer azonban ebben a pillanatban azt érzékelte, hogy
minden rendben működik, és engedélyt adott az indulásra. Az autóbusz ki is gördült a megállóból.
Hiába rohant utána a vezető, sem megállítani nem tudta, sem bejutni nem volt képes.
A buszon tízen utaztak. Szerencsére ketten közülük nem vesztették el lélekjelenlétüket. Míg az egyik azzal próbálkozott, hogy valahogy kinyissa az ajtókat, a másik az alacsony ajtón keresztül behajolt a vezetőfülkébe, és megragadta a kormánykereket.
Mint később elmondta, csak az a szándék vezérelte, nehogy átsodródjanak az ellentétes forgalmi sávba. Végül sikerült a nehéz járművet egy alacsony kerítésnek vezetnie. Igaz, addigra az utca szélén parkoló személygépkocsik közül tizenötöt alaposan összetört, és hat utas is könnyebben megsérült.
A kárt a szakértők 100-150 ezer euróra (26-39 millió forintot kitevő összegre) becsülik.
Le kell ereszteni a Tisza-tó vizét