eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Kreatív adóelkerülés: halottaskocsiként regisztrálják a személyautókat

Az új-zélandi hatóságok bejelentették: lecsapnak azokra a gépkocsi-tulajdonosokra, akik úgy próbálják elkerülni a személyautókra kivetett magasabb adókat, hogy halottaskocsiként regisztrálják járművüket.

A csalásra akkor derült fény, amikor egy nő egy rádióműsorban elmesélte: ő és barátai fejenként 125 ausztrál dollárt, azaz több mint 16 ezer forintot spóroltak azon, hogy halottaskocsiként regisztráltatták autójukat.

A nő megjegyezte: gépkocsija meg is felel a kategóriának, hiszen rendszeresen szállít vele "döglött csirkéket" a bevásárlóközpontból haza.

Ahogy a hír elkezdett terjedni, egy helyi honlap szerint negyvenen próbálták meg átregisztráltatni gépkocsijukat.

Addigra azonban a hatóságok is felébredtek, és 937 feltételezett csalónak ki is küldtek egy felszólítást, hogy változtassanak autójuk regisztrációján.

Jelenleg mintegy 1.500 gépkocsi tartozik a "nem-kereskedelmi célú halottaskocsi vagy mentőautó" kategóriába.

"A halott állatok, vagy más élelmiszerek szállítása nem teszi az autót halottaskocsivá" - figyelmeztetett az illetékes hatóság szóvivője.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×