Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Loaded European truck on motorway in beautiful sunset light. On the road transportation and cargo.
Nyitókép: Jag_cz/Getty Images

Jelentősen nőnek a bírságok az utakon, valamint az útdíj is

A most megjelent Magyar Közlönyben kormányrendeletek módosítása jelent meg, amely a közúti teherforgalom szabályozására, a bírságok jelentős emelésére, valamint az útdíjak és az útdíjköteles közúthálózat bővítésére fókuszál. A változások kihatnak a közúti árufuvarozókra és az autópálya-használókra.

A 375/2025. (XI. 30.) Korm. rendelet értelmében jelentősen emelkednek a közúti teherforgalommal kapcsolatos közigazgatási bírságok. A díjemelés célja a közúti szabályok hatékonyabb betartatása és a gyorsforgalmi utak teherforgalmának visszaszorítása.

A szabályozás pontosítja a közúti teherforgalommal kapcsolatos szabályokat, és érinti mind a járművezetőre, mind az üzembentartóra kiszabott díjakat.

Például egyes bírságtételek 47 000 forintról 61 000 forintra, vagy 70 000 forintról 91 000 forintra emelkednek.

A rendelet egy része már a kihirdetés napján, 2025. november 30-án 22 órától hatályba lép, míg egyes rendelkezések 2026. január 1-jén lépnek életbe.

A közlönyben (itt található a részletes díjtétel) szó van a közúti infrastruktúra-használati díj, azaz az útdíj alapmértékének növekedéséről is. Az útdíj elemeként szereplő infrastruktúradíj alapmértéke növekszik a különböző díjkategóriákban (pl. J2, J3, J4, J5 nehéz tehergépjármű kategóriák) mind a gyorsforgalmi utakon, mind a főúti szakaszokon.

Bővül az útdíjköteles közúthálózat több megyében, ami szintén érinti a nehéz tehergépjárműveket.

Bevezetik a 2026-tól érvényes M1 regionális jogosultságot is, amely Pest, Fejér, Komárom-Esztergom, és Győr-Moson-Sopron vármegyékre vonatkozik, célozva a régió belföldi közlekedésének kiszolgálását. Rz összefüggésben van az sztráda felújításával.

Címlapról ajánljuk
Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Pályafutása során először Csikós Zsóka lett az év magyar női kajakosa. Bár az idei évnek úgy vágott neki, hogy a világjátékokra akar kijutni, végül nem a maratoni számokban, hanem a rövidebb távokon halmozta az Eb- és vb-érmeket. A Szolnoki Kajak-Kenu Klub versenyzője az InfoRádióban azt mondta: korábban nem mindig értette, miért van akkora mizéria a csapathajók összeállításánál, jövőre azonban már párosban és/vagy négyesben is szerepelne.

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×