Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.54
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Pexels.com

Nagy a gond az egyik legforgalmasabb vasútvonalon, hatalmas a késés

Biztosítóberendezési hiba miatt jelentősen, 40-80 perccel hosszabb menetidőre kell számítani csütörtök délután a Budapest–Hatvan vasútvonalon. A szakemberek keresik a hiba okát.

A Mávinform tájékoztatása szerint Rákos és Hatvan közötti szakaszon átmenetileg csak jelentős korlátozásokkal közlekedhetnek a vonatok, az állomásokon a megszokottnál hosszabb ideig várakoznak a járatok.

A budapesti Keleti pályaudvar (Kerepesi út) és Hatvan között gyorsjáratú pótlóbuszok közlekednek, amelyek útközben nem állnak meg. A pótlóbuszok folyamatosan állnak forgalomba.

Gödöllő és Hatvan között is járnak pótlóbuszok, amelyek fokozatosan állnak fogalomba.

A Budapest és Miskolc közötti InterCityk csak Hatvantól közlekednek Miskolc felé. A gyöngyösi Mátra InterRégiók többsége helyett Vámosgyörk és Gyöngyös között pótlóbuszos közlekedésre kell számítani.

Gödöllőig a H8-as HÉV-et javasolják, amelyen átmenetileg a vonatjegyek is érvényesek, mint ahogy a Budapest-Gödöllő-Hatvan vonalon közlekedő Volán-járatokon is.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×