„Ma egyes márkák villanyautóinál 5 éves kor felett a használt jármű piaci értéke alacsonyabb, mint ugyanezen autók akkumulátor-csomagjának az új ára” – mondja a DEKRA Expert vezetője a vezess.hu-n. Márton Balázs ezzel arra az egyre inkább ismert és fontos dologra utal, hogy a használt elektromosok vásárlásánál mennyire húsbavágó kérdés az akkumulátor állapota, konkrétabban a valódi kapacitás-adatának a megismerése.
A szakember arra világít rá, hogy "a futásteljesítmény-adattal ellentétben az akkumulátor-kapacitás adatát direktben nem tudják átírni. Viszont manipulálhatnak több olyan adatot a jármű agyában, amiből maga az autó kalkulálja a kapacitás-százalékot. Leginkább itt a fogyasztásra és hatótávra kell gondolni, ezek átírásával az adott autó lehető legideálisabb állapotát tudják szimulálni, és ebből maga az autó számítógépe ír ki a valósnál magasabb százalékos kapacitást".
Egy hamis pillanatképet lehet így előállítani, aminek segítségével a valódinál magasabb értéken lehet eladni az autót. Később aztán az új tulajdonosnál a normális használat és az ennek megfelelő fogyasztás következtében beáll a valódi kapacitás-adat.”
A cég egyébként azt állítja, hogy az általuk kifejlesztett gyorsteszttel ki lehet küszöbölni az ügyeskedést. A vizsgálat nagyjából 15 percet vesz igénybe.