A cél egy pozitív és egy negatív toplista felállítása volt, amely egyrészt visszajelzést ad az érintett önkormányzatoknak, másrészt ösztönözheti őket az infrastruktúra fejlesztésére – olvasható a kerekparosklub.hu-n. A kérdőívet kétévente tervezik megismételni, bízva abban, hogy ezzel hozzájárulhatnak a folyamatos minőségjavításhoz és a tudatosabb önkormányzati munkához, illetve a tavaszi-nyári szezon előtt segítséget is szeretnének adni a túrázóknak, hogy hol, mire számíthatnak.
A felmérés során a válaszadók 1-től 10-ig terjedő skálán értékelhették az adott települési szakasz útminőségét és biztonsági szintjét. Csak azokat a szakaszokat kérték értékelni, amelyeken a kitöltők az elmúlt egy-két évben személyesen jártak. A nagy válaszszámnak köszönhetően az eredmények jól tükrözik a felhasználók tapasztalatait – teszik hozzá.
A felmérés alapján jelentős eltérések mutatkoztak a különböző települések bringaútjainak állapotában. A legjobb állapotú szakaszokat Szántód, Balatonföldvár és Aszófő bringaútjai kapták. A felhasználók szerint itt megfelelő a burkolat, a közlekedésbiztonság kielégítő, és kevésbé jellemzőek az úthibák.
Top 10 legjobb állapotú szakasz (átlagpontok alapján):
- Szántód - 7,83
- Balatonföldvár - 7,44
- Aszófő - 7,13
- Balatonszárszó - 7,17
- Balatonőszöd - 7,07
- Balatonkenese - 7,05
- Zamárdi - 7,02
- Balatonszemes - 7,01
- Balatonlelle - 6,84
- Balatonboglár - 6,77.
Ezzel szemben a legrosszabb állapotú szakaszokat a következő településeken találták:
- Badacsonyörs - 3,88
- Szigliget - 4,24
- Balatonszepezd - 4,66
- Zánka - 4,78
- Badacsonytomaj - 4,84
- Révfülöp - 4,88
- Badacsonytördemic - 5,07
- Ábrahámhegy - 5,18
- Balatonakali - 5,3
- Badacsony - 5,35.
Különösen súlyos kritikák érték a Tihany és Balatonfüred közötti szakaszt, amelyet a legtöbb válaszadó kifejezetten veszélyesnek ítélt meg – emelik ki.
A kérdőív kitöltői számos konkrét problémát is megfogalmaztak. Többen hangsúlyozták, hogy a déli parton viszonylag jó az útminőség, és a bringások folyamatosan tudnak haladni a kerékpársávokon vagy az alacsony forgalmú közutakon. Ezzel szemben az északi parton gyakran szűk és rossz minőségű szakaszokkal kell megküzdeniük.
Mint írják, a kérdőív eredményei rávilágítottak a Balatoni Bringakörút éles minőségbeli eltéréseire. Míg a déli part szinte hibátlan, az északi part jelentős felújításra szorul. Az utak állapota sok helyen balesetveszélyes, és a kerékpáros közlekedés nem megfelelően támogatott.