eur:
399.12
usd:
366.89
bux:
87872.68
2025. március 16. vasárnap Henrietta
Nyitókép: Pexels.com

Megvan, mikor debütál az első Debrecenben gyártott BMW

Már a neve is megvan az érkező elektromos crossover járműnek: iX3 néven lép be a piacra.

A BMW éves pénzügyi beszámolója miatt tartott médiaeseményen a vállalat vezérigazgatója, Oliver Zipse megerősítette, hogy az új generációs elektromos SUV, az iX3, a Neue Klasse platform első modelljeként szeptember elején debütál a müncheni IAA Mobility rendezvényen - írja a hvg.hu.

Az új modell teljesen elektromos meghajtású lesz, és jelentős előrelépést jelent a korábbi verziókhoz képest.

A sorozatgyártás még idén megkezdődik a BMW debreceni üzemében, ahol egyébként tavaly november óta készülnek már prototípusok.

Az autógyártó tervei között szerepel, hogy Mexikóban is gyártani kezdi az elektromos crossovert, azonban a San Luis Potos-i üzemben csak 2027-ben indul el a termelés - írja a lap. Egy hosszabb tengelytávú változat is készül, kifejezetten a kínai piacra, és várhatóan nem sokkal a globális modell után válik elérhetővé.

A BMW már most fokozatosan leállítja az első generációs iX3 (G08) gyártását, amelynek termelése a kínai Dadong-gyárban az év második negyedévében ér véget. A Neue Klasse-család következő modellje egy elektromos szedán lesz, amely az i3 nevet kaphatja, és várhatóan 2026-ban érkezik.

Oliver Zipse vezérigazgató szerint a BMW szándékosan koncentrál azokra a szegmensekre, ahol a legszélesebb közönséget érdekelhetik a technológiai újításaik.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Európa fegyverkezne, csak kevesen akarnak katonának állni

Az európai vezetők a védelmi képességek fokozását ígérik az általuk hangoztatott orosz fenyegetéssel szemben. Sok államban azonban nem túl nagy a motiváció a katonai pályához. Németországban minden negyedik újonc leszerel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.17. hétfő, 18:00
Kiss J. László
a Budapesti Corvinus Egyetem professzor emeritusa
Egymással sem kereskednek az EU-tagállamok, ami versenyképességi válságot jelent

Egymással sem kereskednek az EU-tagállamok, ami versenyképességi válságot jelent

Az Európai Unió versenyképességi problémái továbbra is meghatározzák a gazdaságpolitikai vitákat Brüsszelben, miután az európai gazdaságok több mint 20 százalékkal elmaradnak az Egyesült Államoktól az egy főre jutó jövedelem tekintetében. A termelékenységi lemaradás nem a ledolgozott munkaórák számából, hanem az alacsonyabb óránkénti munkaerő-termelékenységből fakad, amit az innovációs és szerkezeti akadályok súlyosbítanak. Az európai vállalatok – különösen a technológiai szektorban – alulteljesítenek amerikai versenytársaikkal szemben, részben az alacsonyabb R&D-beruházások és a korlátozott tőkefinanszírozás miatt. A belső piac széttagoltsága tovább nehezíti a növekedést, míg a humántőke fejlesztése és a tőkepiaci reformok elengedhetetlenek lennének a versenyképesség javításához – derül ki a Nemzetközi Valutaalap (IMF) friss, az európai versenyképesség problémáit elemző jelentéséből.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×