Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Javítják az útburkolatot az M1-es autópályán Tatabányánál 2019. március 13-án.
Nyitókép: MTI/Bodnár Boglárka

Az M1-es autópálya az "aranytojást tojó tyúk"

Erről az útvonalról folyik be a legtöbb pénz.

Több mint 404 milliárd forint folyt be az államkasszába a 3,5 tonnánál nehezebb járművek - például kamionok és teherautók - útdíjából a múlt évben. Szemben az egy évvel korábbi 355,5 milliárddal. Az útranglistát toronymagasan az M1-es vezeti - írja Totalcar a NÚSZ adataira hivatkozva.

A megtett úttal arányosan fizetendő e-útdíj-bevételek emelkedése a forgalom növekedésének, a magasabb díjaknak köszönhető, de hozzájárult ehhez az is, hogy nőtt a díjköteles útszakaszok száma.

Ami a részleteket illeti: az e-útdíj bevételek négyötödét, több mint 80 százalékát a gyorsforgalmi utak használata után fizették be az érintettek.

Tavaly a sztrádák használatából 323,5 milliárd forint folyt be, a főutak pedig 80,5 milliárd forintot termeltek. Egy évvel korábban - 2022-ben - előbbiek 284,5 milliárddal, utóbbiak 71 milliárddal részesedtek az összbevételből.

A különböző autópályák és útszakaszok közül a legnagyobb nemzetközi forgalmat bonyolító M1-es sztráda viszi a prímet: 2023-ban 81 milliárd forintos eredményt ért el. Vagyis a teljes e-útdíj-bevétel több mint 20 százalékát adta.

Címlapról ajánljuk
Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Pályafutása során először Csikós Zsóka lett az év magyar női kajakosa. Bár az idei évnek úgy vágott neki, hogy a világjátékokra akar kijutni, végül nem a maratoni számokban, hanem a rövidebb távokon halmozta az Eb- és vb-érmeket. A Szolnoki Kajak-Kenu Klub versenyzője az InfoRádióban azt mondta: korábban nem mindig értette, miért van akkora mizéria a csapathajók összeállításánál, jövőre azonban már párosban és/vagy négyesben is szerepelne.

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×