Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
CAF-villamos hello budapest
Nyitókép: BKK

Besárgulhat a HÉV, villamosokkal oldhatják meg a szerelvénykrízist

Erről Vitézy Dávid, a Fővárosi Közgyűlés közlekedési szakbizottságának elnökeként beszélt csütörtök este az ATV-ben.

A napokban kiderült, közlekedtethető HÉV-szerelvények híján több HÉV-vonalon is járatritkításra kényszerül a MÁV. Az ügyben Lázár János szakminiszter és Vitézy Dávid fővárosi szakbizottsági elnök között személyeskedésig fajuló vita bontakozott ki a közösségi médiában és a sajtóban is - a járatritkítás szükségességét a MÁV vezérigazgatója ismerte el az InfoRádióban. A HÉV-szerelvényeket üzemeltető MÁV-HÉV vezérigazgatóját csütörtökön menesztették.

Az átalakítás röviden a következőből állna:

  • a csepeli vonalon állandósulna a nyári menetrend
  • levennének 3 kocsit a gödöllői és a ráckevei vonal 6 kocsis szerelvényeiről.

A Lázár János által tagadott átalakítási tervet - amelyet a MÁV-HÉV kezdeményezett - Vitézy Dávid is nyilvánosságra hozta.

Lehet viszont a szerelvénykrízisnek egy átmeneti megoldása, amelyről Vitézy Dávid beszélt az ATV-ben csütörtök este: villamosokat terelhetnek a HÉV vonalaira, amit az tesz lehetővé, hogy a főváros villamosbeszerzései épp most valósulnak meg, és így van némi szerelvénytöbblet.

A tervet a VEKE és a Magyar Közlekedési Klub is bedobta már akkor, amikor Budapest a 2024-es olimpiai pályázatot tervezte, és bár Vitézy Dávid hosszú távon nem tartja megoldásnak, de rövid távon el tudja képzelni, "bár a jövőben gyorsvasút, metró irányába kellene elmenni".

"Villamosból most picit több van, mint kellene, mert jönnek újak, a CAF villamosok utolsó szériája most érkezik, van némi mozgástér, érdemes lehet összekapcsolt villamosokkal segíteni a MÁV-nak, ha nincsenek szerelvények" - fogalmazott.

A HÉV járműparkjában vannak 50 évnél öregebb szerelvények, de nem csak az életkor jelent gondot, "összeomlott a szerelvény-karbantartás" Vitézy szerint, most ráadásul - a városvezető erről a Facebookon dokumentumot is nyilvánosságra hozott - minden beszerzést a miniszternek kell engedélyezni, ami önmagában is lassítja a folyamatot.

Az adásban Vitézy Dávid beszámolt arról, hogy a HÉV felújításának teljes műszaki terve egyébként készen van, már 2022 óta építeni lehetne, de nem történik semmi, a járműbeszerzés kapcsán pedig a kormány egyszer visszavonta a projektet, és új döntés nem született.

Vitézy Dávid Lázár Jánosnak újból üzent a tárcavezető trágár szavakat is felvonultató Facebook-bejegyzése miatt: ha ennyire nem bírja a miniszteri feladatokkal járó megpróbltatásokat, akkor érdemes elgondolkodnia a folytatáson.

Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×