eur:
405.6
usd:
383.63
bux:
77882.51
2024. november 15. péntek Albert, Lipót
Old flight information display system. Split-flap (or just flap) display. Often used as a public transport timetable in airports or railway stations. Moscow, Budapest, Bucharest.
Nyitókép: Cylonphoto/Getty Images

Még egy akcióterv jön: fájdalmas bírságot kaphatnak a késések miatt a légitársaságok

A légi forgalomban állandósuló járatkésések miatt akciótervet kér a kormány a légiközlekedés szereplőitől, de közben bírságolásra szólítja fel a fogyasztóvédelmi hatóságot.

A kormány a légi közlekedésben tapasztalható késések miatt azt várja el a légi közlekedés valamennyi szereplőjétől, beleértve a HungaroControlt is, hogy készítsenek akciótervet, minden információt folyamatosan biztosítsanak az utasoknak, a földi kiszolgálás pedig radikálisan gyorsítsa a folyamatokat – közölte a Miniszterelnökséget vezető miniszter a Kormányinfón.

Gulyás Gergely elmondta: a fogyasztóvédelmi hatóságot az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően arra utasítja a kormány, hogy a lehető legszigorúbban járjon el a jelentős késések esetén, és "szabjon ki minden egyes esetben jelentős, fájdalmas bírságokat". Jelezte: pillanatnyilag 12 hatósági eljárás van folyamatban 2024. június 21. és július 1-je közötti járatindulások miatt.

"A késések több mint 60 százaléka a légitársaságok hibájára vezethető vissza, ezekben az esetekben kulcsfontosságú, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság a légitársaságnak fájdalmas, komoly kárt okozó bírságot szabjon ki. Nem látunk más lehetőséget arra, hogy egész egyszerűen ne érje meg kockáztatni" – hangsúlyozta a miniszter.

Gulyás Gergely arról is beszélt, hogy a késések egy része abból adódik, hogy rekordokat dönt az utasok és így a járatok száma is, de szerinte ez nem ok arra, hogy hosszú órákat kelljen a utasoknak várni, arra pedig végképp nem, hogy ilyen helyzetekben ne kapjanak meg minden információt a légitársaságtól. A miniszter szerint a fő probléma az, hogy nagyon feszített a menetrend, túl rövidek a fordulási idők, amely alatt a repülőtereken az utasoknak ki- és beszállniuk kell, és emiatt borítékolhatók a jelentősebb késések.

A kormány szerint jól körülhatárolható oka van a légitársaságok késéseinek, és azt nem tartja vis maior oknak, hogy nem tudnak műszaki hiba esetén cseregépet biztosítani a társaságok, de például az időjárási tényezőkről érthetően nem tehetnek a cégek – ismertette Gulyás Gergely. A fogyasztóvédelmi eljárásokról azt mondta, nem koncepciós eljárásokra kell készülni, mindig megvizsgálják a körülményeket, annak fényében hoznak majd döntéseket.

A kormányzati lépés előzménye, hogy az elmúlt hetekben rendszeressé váltak a budapesti járatokat érintő késések, volt olyan eset, amikor több mint 24 órát kellett várniuk az utasoknak arra, hogy elinduljon a gépük, előfordult, hogy még a fedélzeten ülve kellett órákat eltölteniük ahhoz, hogy felszállhasson a járatuk. A problémák már a labdarúgó Európa-bajnokság elején jelentkeztek, amikor a magyar válogatott mérkőzéseire igyekvő szurkolók maradtak le a járatkésések miatt a németországi meccsekről.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor péntek reggel: a mi költségvetésünk egy nyílt lázadás

Terjedelmes interjút adott péntek reggel a Kossuth rádiónak a miniszterelnök. Szólt a 2025-ös "békeköltségvetés" megalapozásáról, amely már az ukrajnai háború lezárását feltételezi, elmondta, mely összetevő áll hozzá érzelmileg a legközelebb. Amerika nélkül az EU szerinte nem "folytathatja" tovább az ukrajnai háborút. Az unós versenyképesség ügyében szükséges fordulatra pedig "nincs idő".
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.15. péntek, 18:00
Hegedűs Éva
a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója
Csúnyán indul a nap a tőzsdéken

Csúnyán indul a nap a tőzsdéken

Látványosan mérséklődött a Donald Trump megválasztását követő tőkepiaci turbulencia, a befektetők új impulzusokra vártak a tőzsdéken. Sokat azért nem kellett várni, ugyanis tegnap este megszólalt Jerome Powell a Fed kamatdöntése után, a jegybankelnök kijelentette, hogy a Federal Reserve-nek nem kell sietnie a kamatcsökkentéssel, mindezt a folyamatos gazdasági növekedéssel, a stabil munkaerőpiaccal és a még mindig 2 százalék feletti inflációval indokolta. A korábban árazottnál mérsékeltebb ütemű kamatcsökkenést várva estek tegnap az amerikai tőzsdék, ma Ázsiában felemás volt a hangulat, Európában pedig kisebb esést láthatunk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×