Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Pexels.com

Kutatás - Miért vásárolunk magyar vagy külföldi terméket?

A hazai fogyasztók elsöprő, 87 százalékos többségének alapvetően pozitívum, ha egy termék magyar: előnyben részesítik a magyar árukat, és ez biztató hír a magyar vállalkozásoknak - erről beszélt az InfoRádióban a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. vezető elemzője, Palóc André.

Kutatást végzett a Századvég annak kiderítésére, hogy milyen szempontok alapján választ valaki itthon magyar terméket, illetve mi tartja vissza ettől.

"Kitűnt a kutatásból, hogy sokkal többen vásárolnának adott esetben magyar terméket, ha specifikusan egy-egy termék elérhető lenne nagyobb kínálatban vagy nagyobb választékban" - mutatott rá az InfoRádióban Palóc André, a Századvég vezető elemzője.

A hazai fogyasztók 87 százalékos többsége számára önmagában pozitívum az, ha egy termék magyar. Ez szerinte jó hír lehet.

"Valóban ez talán az egyik legfontosabb állítása és eredménye a kutatásnak, de ebből az a következtetés is fakad, hogy a magyar termelőknek vagy gyártóknak érdemes lehet megfontolni, hogy szélesítsék a termékkínálatukat, hiszen ebből látható, hogy a magyar vásárlók nyitottak a magyar termékekre, de nagyon sok esetben az lehet a problémájuk, hogy nem érnek el mindenféle terméket magyar gyártótól" - figyelmeztetett Palóc André.

Nem egységes az, hogy mennyire preferáljuk a hazait; azt gondolhatnánk, talán az élelmiszereknél ez fontosabb is talán, mint mondjuk a bútoroknál vagy a ruházati cikkeknél.

"Valóban az tűnik ki a kutatás eredményeiből, hogy míg az élelmiszereknél ez a legfontosabb motívumok között van, addig mondjuk a bútoroknál vagy éppen ruházati termékeknél ez kevésbé jellemző, de itt is az a következtetés vonható le, hogy ha volna nagyobb kínálat, mondjuk a bútorok vonatkozásában, akkor lehet, hogy ebben is változhatna a preferencia."

Hogy általánosságban az alacsony ár mennyire írja felül azt, hogy egy termék magyar, arról azt mondta: az ár rendkívül meghatározó majdnem minden terméktípusnál első vagy második helyen.

"Nem kizárható szempont, de az tűnik ki, hogy nagyon sok esetben az élelmiszereknél, különösen a zöldség-gyümölcsöknél az rendkívül fontos a vásárlóknak, hogy magyar legyen. Tehát kettősség figyelhető meg, és nagyon specifikus, hogy hol az ár és hol inkább a származás az, ami inkább fontos a vásárlónak."

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×