Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Volánbusz Zrt.

Ultimátumszerű kérést küldött két szakszervezetnek a Volánbusz

A Volánbusz Zrt. azt kéri a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezettől (SZAKSZ) és a Közúti Közlekedési Szakszervezettől (KKSZ), hogy még szerdán írja alá a MÁV-Volán-csoportnál született bérmegállapodást, ellenkező esetben mintegy 17 ezer munkavállaló eshet el egy- vagy többhavi béremeléstől.

A munkáltató közleményében azt írta, "a kollégák közül egyre többen jelzik a Volánbusz vezetése felé, hogy élni szeretnének a reálbérnövekedést garantáló bérajánlattal. A társaság reméli, hogy a két érdekképviselet meghallja a munkatársak kérését, és a jövedelemkiesést okozó időhúzás, valamint az utasoknak nehézséget jelentő újabb munkabeszüntetések helyett legkésőbb január 31-én csatlakozik a csoportszintű bérmegállapodáshoz".

Felidézték: csak a két Volán-szakszervezet nem írta alá a megállapodást, amelyet a MÁV-Volán-csoport másik hét munkavállalói érdekképviselete elfogadott kedden; a SZAKSZ azt közölte, február 5-én dönt a kérdésben. A társaság szerint ezzel az autóbuszos szakszervezetek által képviselt munkavállalók kerülhetnek hátrányba a vállalatcsoport más alkalmazottaival szemben, akik bruttó 600 ezer forintos alapbérrészükig már januárra is 17 százalékos, de legalább bruttó 70 ezer forintos, 600 ezer forint alapbér felett pedig egységesen 102 ezer forintos emelésben részesülnek. A bérmegállapodási ajánlat szerint ugyanis a béremelés abban a hónapban lép hatályba, amikor azt aláírják. A hároméves, 28 százalékos bérfejlesztés 2025-re és 2026-ra is garantálja az inflációt ellensúlyozó bérnövekedést - írták.

Megjegyezték azt is, hogy a bérajánlat például az autóbusz-vezetőknek több mint 20 százalékos alapbéremelést jelent, ami a pótlékokkal együtt havonta akár több mint bruttó 140 ezer forintos keresetnövekedést is eredményezhet.

A közlemény kitér arra is: a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet 2024. január 28-ra és 29-re szervezett munkabeszüntetésének első napján az aznapra vezényelt autóbusz-vezetők 34 százaléka, második napján 56 százaléka, míg a teljes munkavállalói létszám mindössze 6, illetve 21 százaléka nem vette fel a munkát. Vasárnap a 26 737 menetrend szerinti helyközi járat 13,6 százaléka (3626 járat), hétfőn az 53 378 helyközi járat 23,9 százaléka (12 771 járat) nem indult el a sztrájk miatt országszerte.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×