Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Autóbuszok a Volánbusz Zrt. Somogy vármegye helyközi közlekedésében részt vevő 22 új, Credobus Econell 12 típusú, dízelüzemű járművének átadásán Kaposváron 2023. november 9-én.
Nyitókép: MTI/Vasvári Tamás

Kilenc szakszervezetből hét elfogadta Lázár János ajánlatát

A MÁV–Volán-csoport háromoldalú érdekegyeztető tanácsán többfordulós tárgyalássorozat után bérmegállapodás született a vasutas és HÉV szakszervezetekkel, amely három év alatt összességében átlagosan legalább 28,4 százalékos alapbér-emelést garantál az érintett munkavállalóknak.

A hároméves bérmegállapodás összességében átlagosan legalább 28,4 százalékos alapbér-emelést határoz meg a vasutas és HÉV munkavállalók számára. A megállapodás az első évben, 2024-ben a 600 ezer forintos alapbérrészig 17 százalékos, de legalább 70 ezer forintos béremelést, továbbá jogi garanciát biztosít a további évek reálbérnövekedésére, 2025-re és 2026-ra is – olvasható a MÁV-Volán-csoport sajtóközleményében.

A kilenc reprezentatív érdekképviseletből kettő, a KKSZ és a SzAKSz jelezte, hogy nem rendelkezik mandátummal a megállapodás aláírására, így a volánbuszos munkavállalók csak abban az esetben kaphatnak 2024. január 1-jétől emelést, ha a szakszervezetek még január 31-jén éjfélig csatlakoznak a megállapodáshoz.

Amennyiben a megállapodás januárban nem jön létre, akkor egy, vagy akár több hónapnyi bérnövekménytől is elesehetnek az érintett munkatársak,

annak ellenére, hogy a Volánbusz-munkavállalóknak különösen kedvező az új munkáltatói ajánlat, hiszen a tegnap és tegnapelőtt sztrájkoló autóbuszsofőrök esetében például már idén 20%-ot meghaladó mértékű alapbéremelést biztosítana.

A hároméves bérmegállapodás évekre előre biztosít valódi bérnövekedést a munkatársaknak, miközben megteremti azt a kiszámíthatóságot, amely a vállalatcsoport átalakításához, modernizációjához szükséges - írta a megálapodást követően a MÁV a közleményében.

Lázár János a Facebook-oldalán számolt be a megállapodásról, az építési és közlekedési miniszter arra is kitért, hogy a Volánbusz-érdekképviseletek egyelőre nem írták alá a megállapodást, pedig meglátása szerint „az ő munkavállalóik számára különösen előnyösek ezek a feltételek”.

Lázár János leszögezte, „aki most kimarad, az lemarad”, kiemelve, hogy az emelt összegű béreket attól a hónaptól tudják utalni, amelyik hónapban a szakszervezetek csatlakoztak a megállapodáshoz. „Mi az utolsó pillanatig készek vagyunk az aláírásra” – fűzte hozzá.

Címlapról ajánljuk
Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz
Vagyonadó

Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz

A vagyonadó mindig jól mutat a kampányplakáton: egyszerű üzenet, könnyű célpont, morális fölény. Csakhogy ahol valóban nekifutottak a bevezetésének, ott az állam rendre összeomlott a mérés, az értékelés és a jogi megfelelés terhei alatt. Franciaország, Németország, India és Argentína példája ugyanazt mutatja: a vagyonadó technikailag szinte megvalósíthatatlan. A politikai szlogen így tehát marad, maga az adó viszont többnyire elbukik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Hollywoodi álmok vs. valóság: miért nem használják ezeket a látványos fegyvereket a hadseregek?

Hollywoodi álmok vs. valóság: miért nem használják ezeket a látványos fegyvereket a hadseregek?

A hollywoodi blockbusterek és a tömegeket szórakoztató videojátékok korában elkerülhetetlen, hogy bizonyos fegyverek az indokoltnál jóval nagyobb médiafigyelmet kapjanak pusztán azért, mert ezekben a médiumokban jól néznek ki. Előző cikkünkben összeszedtünk néhányat a legismertebb klisékből, de annyi ilyen eszköz van, hogy akár egy kisebb könyvet is írhatnánk róluk. Bár ezt azért nem vállaljuk be, néhányat még összegyűjtöttünk a filmek és játékok által piedesztálra helyezett fegyverek közül, amiket a valóságban vagy ritkán használnak, vagy teljesen máshogy, mint ahogy mi gondolnánk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×