eur:
393.13
usd:
363.59
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik
A Göcsej Intercity indulás előtt a zalaegerszegi vasútállomáson 2020. január 9-én. Ezen a napon sajtótájékoztatót tartottak a Zalaegerszeget érintő vasúti fejlesztésekről. A tájékoztatón Homolya Róbert, MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte, hogy a menetrendfejlesztés eredményeként 17-34 perccel csökkent Zalaegerszeg és Budapest között a vasúti közlekedés menetideje, a Göcsej Intercity (IC) vonatokkal 3 óra alatt lehet eljutni a zalai megyeszékhelyről a fővárosba.
Nyitókép: MTI/Varga György

Rekord: csaknem 6 évnyi késést hozott össze a MÁV tavaly

2017 óta ez a legrosszabb eredmény.

Körülbelül hárommillió percet, vagyis öt év nyolc hónapot késtek a MÁV vonatai 2023-ban, ami a jelenlegi módszertan szerinti számítás 2017-es bevezetése óta a legrosszabb eredmény - írja a MÁV-tól kapott adatokra hivatkozva a Telex.

A módszertan szerint a vasúttársaság csak a 6 percnél hosszabb késéseket számítják bele a statisztikába. Ezeket a hat percnél hosszabb késéseket összeava jön ki az, hogy tavaly körülbelül 3 millió perc, nagyjából 5 év 8 hónap késés jött össze, ami és messze meghaladja az előző évek értékeit.

Az 5 év 8 hónapos késés 176,5 évnyi teljes menetidőhöz viszonyul.

A vasúttársaság hangsúlyozza, hogy

az utasok nem mindig késnek annyit, mint a vonatok,

mert azt nem számítják bele ebbe a statisztikába, amikor egy baleset vagy fennakadás miatt pótlóbuszokkal szállítják őket.

A MÁV az indokokat is felsorolta:

  • Balesetek esetén a helyszíneléshez 2-3 órára le kell zárni a vasútvonalat – ez egyvágányú pálya esetében forgalomszünetelést, kétvágányú pályánál vagy korlátozást, vagy szintén forgalomszünetet jelent.
  • Gyakoriak a műszaki problémák, így a pályahiba, biztosítóberendezés meghibásodása, járműhiba, sebességkorlátozás, sorompó üzemzavara, esetleg meghibásodása.
  • Előfordul ezen kívül a szomszéd vasúttársaság pályahálózatáról érkező vonatok átvett késése, hatósági intézkedés vagy időjárási behatás.
  • Ezen kívül a vonatok saját késése is hatással lehet egymásra, például a csatlakozások megvárása vagy az egyvágányú pálya miatt.
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×