Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke a fejlesztésről beszámoló pénteki sajtótájékoztatón elmondta: a fővárosi önkormányzat több kerülettel közösen és a Budapesti Közlekedési Központtal együttműködve, uniós forrásból, több helyszínen valósított meg kerékpáros fejlesztéseket az elmúlt időszakban.
Fejlesztések nemcsak a belvárosban, hanem külső kerületekben is zajlanak, és ezek lényege, hogy a közszolgáltatások biztonságosan elérhetőek legyenek kerékpárral is
– emelte ki.
Balogh Samu közölte, az újpesti fejlesztés célja az volt, hogy a már meglévő, de össze nem kapcsolódó kerékpárutakat több helyen összekössék.
Kérdésre válaszolva elmondta, az Üllői úton és a Váci úton is már az első hetekben „hatalmas mértékben” növekedett a kerékpárosok száma a biztonságos, oszlopokkal védett kerékpársávok kialakítását követően.
Balogh Samu szerint máshol is érdemes lesz védett kerékpársávokat létrehozni.
„Egyébként ebben nincsen vitánk például a kormánnyal sem, hiszen a frissen elfogadott Nemzeti Kerékpáros Stratégia is kifejezetten javasolja, támogatja ezeket a megoldásokat”
– mondta.
További kérdésre válaszolva Balogh Samu közölte azt is, a védőoszlopok nem balesetveszélyesek, hiszen „elhajló műanyagból” készültek, és vannak megfelelő, kisebb méretű takarítógépek a védett kerékpársávok tisztítására.
A közreadott sajtóanyag szerint az újpesti kerékpárosbarát infrastrukturális fejlesztés 507 millió forintból valósult meg a Berda József utcai szakaszon, a belső Újpestet érintő szakaszon, a Szilágyi utca–Árpád út –Kiss János utcai csomópont szakaszon, a Szilágyi utca–Lahner György utca–Görgey utcai csomópont szakaszon, valamint a Káposztásmegyeri úton és az Óceánárok utcában.
A hálózatfejlesztés részeként összefüggő, nagyobb lakóterületek lehatárolásával védett, csillapított övezeteket alakítottak ki. A kisforgalmú, kerékpározásra alkalmas utakon a kerékpárosok biztonságának növelése és a kerékpározhatóág feltételeinek megteremtése érdekében forgalomtechnikai és kisebb építési munkák is történtek.