Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
cyclist on a pop-up-bikelane in sunset
Nyitókép: Canetti/Getty Images

Félmilliárdos kerékpáros fejlesztés valósult meg Budapesten

Több mint félmilliárd forint európai uniós támogatásból valósult meg kerékpárosbarát infrastrukturális fejlesztés Budapest IV. kerületében.

Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke a fejlesztésről beszámoló pénteki sajtótájékoztatón elmondta: a fővárosi önkormányzat több kerülettel közösen és a Budapesti Közlekedési Központtal együttműködve, uniós forrásból, több helyszínen valósított meg kerékpáros fejlesztéseket az elmúlt időszakban.

Fejlesztések nemcsak a belvárosban, hanem külső kerületekben is zajlanak, és ezek lényege, hogy a közszolgáltatások biztonságosan elérhetőek legyenek kerékpárral is

– emelte ki.

Balogh Samu közölte, az újpesti fejlesztés célja az volt, hogy a már meglévő, de össze nem kapcsolódó kerékpárutakat több helyen összekössék.

Kérdésre válaszolva elmondta, az Üllői úton és a Váci úton is már az első hetekben „hatalmas mértékben” növekedett a kerékpárosok száma a biztonságos, oszlopokkal védett kerékpársávok kialakítását követően.

Balogh Samu szerint máshol is érdemes lesz védett kerékpársávokat létrehozni.

„Egyébként ebben nincsen vitánk például a kormánnyal sem, hiszen a frissen elfogadott Nemzeti Kerékpáros Stratégia is kifejezetten javasolja, támogatja ezeket a megoldásokat”

– mondta.

További kérdésre válaszolva Balogh Samu közölte azt is, a védőoszlopok nem balesetveszélyesek, hiszen „elhajló műanyagból” készültek, és vannak megfelelő, kisebb méretű takarítógépek a védett kerékpársávok tisztítására.

A közreadott sajtóanyag szerint az újpesti kerékpárosbarát infrastrukturális fejlesztés 507 millió forintból valósult meg a Berda József utcai szakaszon, a belső Újpestet érintő szakaszon, a Szilágyi utca–Árpád út –Kiss János utcai csomópont szakaszon, a Szilágyi utca–Lahner György utca–Görgey utcai csomópont szakaszon, valamint a Káposztásmegyeri úton és az Óceánárok utcában.

A hálózatfejlesztés részeként összefüggő, nagyobb lakóterületek lehatárolásával védett, csillapított övezeteket alakítottak ki. A kisforgalmú, kerékpározásra alkalmas utakon a kerékpárosok biztonságának növelése és a kerékpározhatóág feltételeinek megteremtése érdekében forgalomtechnikai és kisebb építési munkák is történtek.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×