eur:
403.6
usd:
354.2
bux:
96520.82
2025. június 8. vasárnap Medárd
Nyitókép: BKK

Súlyos gondok vannak a 3-as metróval

A milliárdokért felújított orosz metrókocsikból minden negyedik üzemképtelen.

Kérdéses, hogy lesz-e elég beállítható jármű, amikor átadják az M3 teljes vonalát - írja a nepszava.hu. Jelenleg a felújított orosz metrószerelvények negyede – a 37 szerelvényből 9 – nem üzemképes – ismerte el a Népszava kérdésére a BKV, de a cég szerint ettől még „a megfelelő számú szerelvényt forgalomba tudják állítani”.

Ezzel szemben egy a metróüzemeltetésre rálátó szakember szerint a biztonságos üzemeltetéshez 30 futó+2 tartalék szerelvény szükséges. Utóbbiakat váratlan események – például kisebb baleset, meghibásodás – esetén vetik be, ami egy ilyen nagy forgalmú vasúti üzemnél nem annyira ritkaság. Kettő szerelvény azonban egy tavaly januári kőbányai balesetet óta használhatatlan, javításukhoz az embargó alatt álló orosz gyártóra lenne szükség.

Így a bevethető járművek száma tartósan 35-re csökkent,

ami a szükséges műszaki felülvizsgálatok és karbantartások miatt alapból nagyon kifeszített menetrend összeállítására ad teret, amihez a lehető legkevesebb szerelvény szükséges.

A BKV helyzetét bonyolítja, hogy az uniós szankciók miatt elvileg nem vehetnének alkatrészt az oroszoktól. A fővárosi közlekedési cég viszont most azt írta a Népszavának, hogy a háború kitörése óta is érkezett valamennyi alkatrész. Viszont a portál szerint ez csak az embargó kijátszásával lehetséges.

Úgy tudni, hogy az orosz kocsik egyetlen valóban világszínvonalú elemét, a Hitachi gyártmányú motorokat és a motorszabályozó egységeket le kellett „butítani”, mivel a hármas metrón továbbra az 1987 és 1989 között beüzemelt, francia Automata Vonatvezérlő Rendszer (AVR) működik. Az oroszok az ehhez tartozó régi fedélzeti számítógépeket szerelték vissza a metrókocsikba. A nepszava.hu úgy tudja, hogy ezt a harmincéves technológiát Párizsban a motorkocsivezető tanfolyamokon már nem is oktatják.

Az M3-as metróvonal felújítása 217,5 milliárd forintba kerül.

A portál úgy véli: a BKV pénzügyi zavara az elszálló energiaárak miatt csak mélyült. Ráadásul az áramvisszatápláló (rekupációs) rendszer egyelőre csak részlegesen működik, pedig ez például az Alstom szerelvények esetében 27-30 százalékos energiamegtakarítást tesz lehetővé.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Felmérés: a magyar emberek 40 százalékának nincs nyugdíj-megtakarítása

Felmérés: a magyar emberek 40 százalékának nincs nyugdíj-megtakarítása

A megkérdezett ügyfelek negyede rendelkezik rendszeres nyugdíjcélú megtakarítással, és 72 százalékuk tartja fontosnak a nyugdíjra való felkészülést – derült ki az OTP Pénztárak által készített reprezentatív felmérésből. Az OTP Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója az InfoRádióban egy példán keresztül mutatta be, miért érdemes kisebb összeggel is elindítani nyugdíjcélú megtakarítást.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.10. kedd, 18:00
Sós Endre
a Fővárosi Állat- és Növénykert főigazgatója
Brüsszel lajstromba vette, mi nem teljesülhet a kormány vállalásaiból 2030-ra

Brüsszel lajstromba vette, mi nem teljesülhet a kormány vállalásaiból 2030-ra

Bár Magyarország szinte minden szempontból az uniós átlag alatt teljesít a reformok végrehajtásában, a fenntarthatósági célok többségénél legalább lassú fejlődést mutat. Az ENSZ által meghatározott kritériumok szerint a legtöbbet a klímaváltozás ügyében haladt előre az ország, és a szegénység csökkentésében is átlag felett teljesített, de öt év alatt az általa is elfogadott célok több mint egyharmadában került távolabb a megvalósítástól, mint ahogy abban 2020 előtt állt. A vagyoni egyenlőtlenségek esetében lesújtó az Európai Bizottság országjelentésében lefestett kép.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×