Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Nyitókép: Fortepan / Bojár Sándor

Meddig kell nézni a hegyeshalmi határátkelő kísértetházát - itt a kormányzati válasz

Az elmúlt években már csak madarak tanyája volt, de érdemi szerepét régen elvesztette.

Ahol egykor mindenkinek görcsbe rándult a gyomra, ott ma már semmi nem emlékeztet a zord múltra. Az ablakok betörve, a vízvezetékek kiszabva - írja le a hegyeshalmi határátkelő főépületének november eleji állapotát a kisalfold.hu.

Az 1982-ben átadott ingatlan állami tulajdon, a nemzeti vagyonkezelő gyakorolja a tulajdonosi jogokat. A hegyeshalmi önkormányzat még 2012-ben kötött bérleti és üzemeltetési szerződést a területre. Intézte a község a különböző bérbeadásokat, aminek fejében üzemeltették a határátkelő helyet. Rendezték a terepet többek között, gondoskodtak a szemét összeszedéséről és elszállításáról, gondozták a környezetet.

2015-ben vetődött fel a gondolat, hogy az autópálya vonalának kiegyenesítése miatt lebontják a főépületet is.

Szőke László, Hegyeshalom polgármestere azt mondta a portálnak, hogy a jelenlegi elképzelések szerint a terület mindkét oldalán autópálya pihenőt fognak kialakítani, és a kettőt felüljáróval vagy aluljáróval kötik össze. Épül benzinkút is, valamint a kilépő oldalon egy nagyobb méretű kamionos pihenő.

A hegyeshalmi határátkelő akadálymentesítése már a nyáron megkezdődött, akkor a településvezetést még aggasztotta, hogy jelentős adóbevételtől eshetnek el, ha a megálló megszűnik:

(Nyitókép: Fortepan / Bojár Sándor)

Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×