Herceghalom és Biatorbágy között a forgalom elől elzárt (bal) vágányon az első három napban ütemterv szerint haladt a pálya felújításával a MÁV FKG ágyazatrostáló gépe. Bicske és Szárliget között pedig a vágánybontó és -építő géplánc előkészítése zajlott az első két nap, szerdán már az is megkezdte a munkavégzést.
A három hónapra tervezett rekonstrukció során több mint másfél kilométer hosszan az alépítményt, azaz vasúti töltéseket, bevágásokat is helyreállítják - áll a MÁV közlményében.
Erre a jelenlegi első fázist követően, október 27-től november 17-ig kerül sor. Ekkor
mindkét vágányon szünetelni fog a vasúti forgalom.
November 18-tól várhatóan december 9-ig következik a másik vágány átépítése, ekkor újfent egy vágányon haladnak majd a vonatok.
Miért van szükség teljes vágányzárra?
A háromhetes forgalomszüneteltetésre azért van szükség, mert a vasúti pálya alépítményének javítása csak jelentős földmunkálattal végezhető el. Mindkét vágány alatt, egyidőben két-három méter mélyen a kivitelező elbontja a földművet. Ezt a stabilizációt biztosító munkálat és a pálya újjáépítése követi. A 140 km/h-s sebesség visszaemeléséhez elvárt minőségű pályaállapot csak így hozható létre. Ez a feltétele annak is, hogy hosszútávon megbízhatóbb és pontosabb vasúti közlekedést biztosítsunk utasaink és a teherforgalom számára az egyik legforgalmasabb és legfontosabb vasútvonalunkon.