eur:
413.98
usd:
396.53
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Az újjáépítés alatt álló déli összekötő vasúti híd utolsó, beépítésre váró hídeleme 2021. február 20-án. A Rákóczi híd (korábban Lágymányosi híd) közvetlen szomszédságában lévő vasúti híd felújítását és bővítését a Duna Aszfalt Kft. végzi. A Keleti pályaudvar és Hegyeshalom közötti vonalon lévő hídon a meglévő két, egyvágányos hídszerkezetet elbontják és három új, egyvágányos hídszerkezetet építenek a helyére.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Tisztogatás a MÁV-nál - lapértesülés

Lázár János szerdán nyugdíjazta a vasúttársaság pályaműködtetésért felelősét illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét felmentették – erősítette meg a hvg.hu értesülését Csepreghy Nándor miniszterhelyettes.

A hvg.hu úgy tudja, szerdán döntöttek a szaktárcánál a MÁV Zrt. két felsővezetője, Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes és Bádonfainé Szikszay Erzsébet gazdasági vezérigazgató-helyettes felmentéséről. Pontosabban Virág István vezérigazgató-helyettes esetében nem azonnali felmondással, hanem nyugdíjazással ér véget a vezető MÁV-os karrierje - ezt az információt a cikk megjelenése után közölte a tárca a lappal..

A MÁV-os vezetők leváltása annyiban nem volt váratlan, hogy a miniszter a múlt héten erősen kiakadt a felügyelete alá tartozó vasúttársaságra, és keményen beszólt a MÁV-vezérkarnak, mondván: A MÁV vezetői ne okoskodjanak, és ne mellébeszéljenek, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket.”

Erről az Infostarton is beszámoltunk, sőt később azt írtuk, hogy a MÁV meghallotta Lázár János feddő szavát mert a miniszteri szavak után nem sokkal a hegyeshalmi fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán a vasúttársaság szakemberei helyszíni bejárást tartottak a kivitelezést végző MÁV FKG–vel a felújítás műszaki tartalmának pontosításával kapcsolatban. Erre azért került sor, mert a Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszon 100 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozást kellett bevezetni a pálya rossz állapota miatt. A MÁV viszont pénzhiányt emlegetett a felújítással kapcsolatban.

A hvg.hu szerdán elérte Csepreghy Nándort, az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettesét, aki megerősítette a két vezérigazgató-helyettes menesztését és annak okát is, továbbá arra is utalt, hogy nem csak nekik kellett távozniuk – és nem is csak a MÁV-tól, hanem a minisztériumból is.

Állítólag úgy fogalmazott, hogy

voltak akik szabotálták a felújítást,

sőt olyanok is voltak, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak. Ezektől a kollégáktól most megválunk. Van, aki nyugdíjba mehet már, mi pedig nem marasztaljuk. Van akit lefokozunk. Van akit felmentünk. Van aki helyett másnak adunk lehetőséget."

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×