eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Nyitókép: Police.hu

Bekeményítettek a rendőrök – valóságos hajsza a magyar utakon

2023 első félévében 40 százalékkal több gyorshajtót buktatott le a rendőrség, mint az elmúlt év azonos időszakában.

Évtizedek óta az első számú baleseti ok Magyarországon (az Európai Unióban is) a gyorshajtás. Száz esetből általában 30 körül van azoknak az eseteknek a száma, amelyekben baleseti fő okként a gyorshajtást jelölték meg a statisztikákban. Tavaly a gyorshajtásra visszavezethető sérüléses balesetek aránya 28 százalék volt – írja a kozlekedesbiztonsag.kti.hu.

A rendőrség az idén tett róla, hogy a notórius szabályszegők érezzék, egyre kevésbé lehet következmények nélkül megúszni: 2023 első félévében 40 százalékkal több gyorshajtót buktatott le, mint az elmúlt év azonos időszakában, szám szerint 2234-et. Ez azt jelenti, hogy kétpercenként három gyorshajtó akadt fenn a rendőrség fix telepítésű és mobil sebességmérőin.

A gyorshajtókra valamivel több mint 11,3 milliárd forint szabálysértési és közigazgatási bírságot szabtak ki.

A rendőrség májusban vett át 40 vadonatúj, nálunk eddig nem használt sebességmérőt. Ezeket csak júniusban állították rendszerbe, így várhatóan csak a második félévben fejtik ki hatásukat. A mind korszerűbb és gyorsabb készülékekkel fix helyekről és mozgó gépkocsikból, sőt már drónokról is végezhető sebességmérésekkel azonban nemcsak a szabályszegők kiszűrése a cél. Bárki megtapasztalhatja a forgalomban, hogy a VÉDA-kapuk előtt mindenki lassít. A helyismerettel rendelkezők ott is, ahol a rendőrség „rendszeresen szokott mérni”. Máshol azonban a közlekedők nem kis hányada nem tartja be a sebességkorlátozásokat.

Az Európai Bizottság egy korábbi jelentése szerint az unió polgárainak 40-45 százaléka több-kevesebb rendszerességgel gyorsabban hajt a megengedettnél, közülük minden ötödik-hatodik 10 százalékot meghaladó mértékben is túllépi az előírt maximális sebességet. A tapasztalatok azt mutatják, a gyakori mérések és az abszolút gyorshajtás szigorú szankcionálása, az átlagsebességre is hatással van, csökkenti azt. Ahol gyakoriak a mérések, akkor is jogkövetőbbek a közlekedők, amikor nem akciózik a rendőrség az utakon.

Címlapról ajánljuk

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×