Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Nyitókép: Police.hu

Bekeményítettek a rendőrök – valóságos hajsza a magyar utakon

2023 első félévében 40 százalékkal több gyorshajtót buktatott le a rendőrség, mint az elmúlt év azonos időszakában.

Évtizedek óta az első számú baleseti ok Magyarországon (az Európai Unióban is) a gyorshajtás. Száz esetből általában 30 körül van azoknak az eseteknek a száma, amelyekben baleseti fő okként a gyorshajtást jelölték meg a statisztikákban. Tavaly a gyorshajtásra visszavezethető sérüléses balesetek aránya 28 százalék volt – írja a kozlekedesbiztonsag.kti.hu.

A rendőrség az idén tett róla, hogy a notórius szabályszegők érezzék, egyre kevésbé lehet következmények nélkül megúszni: 2023 első félévében 40 százalékkal több gyorshajtót buktatott le, mint az elmúlt év azonos időszakában, szám szerint 2234-et. Ez azt jelenti, hogy kétpercenként három gyorshajtó akadt fenn a rendőrség fix telepítésű és mobil sebességmérőin.

A gyorshajtókra valamivel több mint 11,3 milliárd forint szabálysértési és közigazgatási bírságot szabtak ki.

A rendőrség májusban vett át 40 vadonatúj, nálunk eddig nem használt sebességmérőt. Ezeket csak júniusban állították rendszerbe, így várhatóan csak a második félévben fejtik ki hatásukat. A mind korszerűbb és gyorsabb készülékekkel fix helyekről és mozgó gépkocsikból, sőt már drónokról is végezhető sebességmérésekkel azonban nemcsak a szabályszegők kiszűrése a cél. Bárki megtapasztalhatja a forgalomban, hogy a VÉDA-kapuk előtt mindenki lassít. A helyismerettel rendelkezők ott is, ahol a rendőrség „rendszeresen szokott mérni”. Máshol azonban a közlekedők nem kis hányada nem tartja be a sebességkorlátozásokat.

Az Európai Bizottság egy korábbi jelentése szerint az unió polgárainak 40-45 százaléka több-kevesebb rendszerességgel gyorsabban hajt a megengedettnél, közülük minden ötödik-hatodik 10 százalékot meghaladó mértékben is túllépi az előírt maximális sebességet. A tapasztalatok azt mutatják, a gyakori mérések és az abszolút gyorshajtás szigorú szankcionálása, az átlagsebességre is hatással van, csökkenti azt. Ahol gyakoriak a mérések, akkor is jogkövetőbbek a közlekedők, amikor nem akciózik a rendőrség az utakon.

Címlapról ajánljuk
Tarol az AI: hamarosan már nem is lesz szükség zenészekre?

Tarol az AI: hamarosan már nem is lesz szükség zenészekre?

Folyamatos a vita a zeneiparban arról, hogy mire és milyen mértékben szabad vagy éppen nem szabad mesterséges intelligenciát használni, miközben a generatív AI fejlődése ott tart, hogy az emberek túlnyomó többsége már nem tudja megmondani, mesterséges zenét hall-e vagy ember által játszottat. Sokan zavarba kerülnek, mikor kedvenc zenéjükről kiderül, hogy nem is ember készítette.
VIDEÓ
Előbukkant a legújabb béketerv, Moszkva Európát sem támadhatná – Ukrajnai háborús híreink csütörtökön

Előbukkant a legújabb béketerv, Moszkva Európát sem támadhatná – Ukrajnai háborús híreink csütörtökön

Volodimir Zelenszkij ukrán elnök első alkalommal ismertette azt a húszpontos békekeretet, amelyről Ukrajna és az Egyesült Államok tárgyal, és amely az Oroszországgal kötendő megállapodás alapjául szolgálhat. Az elnök mielőbbi tárgyalásokat sürgetett Donald Trumppal ezeknek az ügyeknek a rendezésére - írja a Reuters hírügynökség. Oroszország és Ukrajna átfogó megnemtámadási megállapodást köt, amelynek betartását űralapú, pilóta nélküli megfigyelőrendszer ellenőrzi. Az Egyesült Államok, a NATO és az európai országok a NATO ötödik cikkelyéhez hasonló, kölcsönös védelmi garanciákat vállalnának Ukrajna felé. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfrissebb eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×