eur:
410.96
usd:
392.54
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Kamionok várakoznak a csanádpalotai magyar-román autópálya-határátkelőhely közelében, az M43-as autópályán 2020. március 20-án. Ezen a napon tizenkét órásra nőtt a kamionok várakozási ideje, a várakozásra kényszerülő árufuvarozóknak a rendőrök és a katasztrófavédelem munkatársai vizet osztanak. Több mint 35 kilométeres kamionsor alakult ki a Romániába tartó tehergépjárművekből.
Nyitókép: MTI/Rosta Tibor

Emelkedik az útdíj, újra elszállhatnak a bolti árak

Az Építési és Közlekedési Minisztérium tájékoztatása szerint az inflációt követő intézkedés, hogy ősztől megemelkedik az útdíj. A Magyar Fuvarozók Egyesülete pedig azt közölte, hogy ezzel akár ötödével is drágább lehet az áruszállítás a következő hónapokban.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete tárgyalni szeretne az Építési és Közlekedési Minisztériummal az útdíjrendszerről, valamint a jövedéki adóra vonatkozó szabályok felülvizsgálatáról. A szervezet közölte: októbertől 7300 kilométernyi magyar úthálózaton 17,6 százalékkal emelkedhet az útdíj a HU-GO rendszerben, továbbá az útdíjrendszer 2024. január 1-jei átalakítása újabb jelentős díjemelést hozhat, aminek következtében

a magyar útdíj lehet az egyik legdrágább egész Európában.

A kormány tájékoztatása szerint a díjak meghatározása a jogszabálynak megfelelően követi az inflációt. Árvay Tibor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének szóvivője úgy nyilatkozott az RTL Híradónak, hogy akár ötödével is drágább lehet az áruszállítás a következő hónapokban, mivel januártól még magasabb lehet a díjazás az EU-s környezetvédelmi szigorítások miatt.

Árvay Tibor úgy látja, az áthárított költségek veszélyeztetik azon kormányzati célokat is, amelyek szerint egy számjegyű inflációt szeretnének 2023 végére.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium tájékoztatása szerint az útdíjból szerzett bevétel fontos forrás, ebből fedezik az utak megőrzését, kijavítását és a biztonságos közlekedés biztosítását.

Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára arról beszélt az ATV Start című műsorában, hogy az októberi 17,6 százalékos áremeléssel dobogós helyen lesz Magyarország Európában. Hozzátette: nincs olyan szolgáltatás vagy termék, aminek ne lenne része a fuvarozás.

Az útdíjak emelésének költségét várhatóan át fogják hárítani a vállalkozások a fogyasztókra.

Tendenciának számít, hogy csökken a magyar fuvarozók piaci részaránya itthon és nemzetközi szinten is. „A megbízónak érdeke a minél nagyobb profit, tehát azt fogja választani, aki jobb árat tud mondani” – mondta az ügyvezető főtitkár.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a kőolaj-előállításban érdekeltek, a távközlési szektor cégei, a feldolgozóipari gyártók (bioetanol, keményítő, napraforgóolaj), valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×