eur:
396.84
usd:
355.48
bux:
74510.83
2024. szeptember 28. szombat Vencel
Nyitókép: MÁV

Jó, ha időben tájékozódik, mert több vonalon nem járnak a vonatok

Kedden sok vonalon a vonatok helyett pótlóbuszok közlekednek és néhány szerelvény nem jutott el a végállomásra, mert menet közben meghibásodott.

A MÁV–Volán-csoport augusztus 1-től tíz regionális vasútvonalon szüntette meg a közlekedést, mert indoklásuk szerint a jármű- és az emberállomány sem elégséges. Az érintett útvonalakon pótlóbuszok veszik át a vonatok szerepét. A MÁV honlapján már elérhető a „közlekedési módváltásban” érintett vasútvonalak mától érvényes menetrendje.

A MÁV korábbi közleményében úgy fogalmazott: ezeken a mellékvonalakon korszerű, légkondicionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé az utasoknak.

A mellékvonalak bezárása után kedden több vonat sem indult el az állomásokról akkor, amikor menetrend szerint ennek meg kellett volna történnie. A Mávinform és az Elvira adatai alapján kedd hajnalban és reggel 17 vonat maradt ki vagy nem jutott el a végállomásra, mert elromlott menet közben.

A helyzet nem javult kedd délutánra sem, továbbra is rengeteg poszt jelenik meg a Mávinform Facebook-oldalán azzal kapcsolatban, hogy nem közlekednek a vonatok:

  • a Szigetvárról 13:39-kor Barcsra és a Barcsról 15:10-kor Szigetvárra induló személyvonat (8955, 8956) helyett pótlóbusz közlekedett;
  • a Sopronból 10:21-kor Budapestre elindult Magnet Bank IC (IC 985) mozdonyhiba miatt csak Győrig közlekedett, utasai Győrtől a 12:21-kor továbbinduló Dráva IC-vel (IC 311) utazhattak a Keleti pályaudvarig;
  • a Békéscsabáról Kötegyánra 14:44-kor induló személyvonat (37644) helyett pótlóbusz közlekedett, ami nem érintette a József Szanatórium megállóhelyet;
  • a Déli pályaudvarról 14:20-kor Százhalombattára és a Százhalombattáról 15:02-kor a Déli pályaudvarra induló S40-es vonat (4316, 4323) nem közlekedett;
  • a Komáromból 14:44-kor Esztergomba és az Esztergomból 16:43-kor Komáromba induló S74-es vonat (32923, 32936) helyett pótlóbusz közlekedett;
  • a Kőbánya-Kispestről 15:57-kor Tárnokra és a Tárnokról 17:16-kor Kőbánya-Kispestre induló S36-os vonat (3876, 3893) nem közlekedett, helyettük Budapest-Kelenföld és Tárnok között a következő Z30-as vonatok (4536, 4533) minden állomáson és megállóhelyen megálltak;
  • a Keleti pályaudvarról 14:45-kor Nagykátára induló G60-as vonat (3616) nem közlekedett, utasai a 14:50-kor Sülysápra induló S60-as (3426) vagy a 15:15-kor Szolnokra induló Z60-as vonattal (3336) utazhattak;
  • a Nyugati pályaudvarról 14:08-kor Monorra és a Monorról 15:07-kor a Nyugati pályaudvarra induló S50-es vonat (2716, 2733) nem közlekedett;
  • a Munkácsról a Nyugati pályaudvarra tartó, Záhonyból 14:40-kor továbbindult Latorca InterCity (IC 33) rendőrségi intézkedés miatt Kisvárdától jelentős késéssel közlekedett tovább Budapest felé.
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.30. hétfő, 18:00
Kövér László
az Országgyűlés elnöke
Körvonalazódott, milyen irányba kormányozná az uniót Ursula von der Leyen

Körvonalazódott, milyen irányba kormányozná az uniót Ursula von der Leyen

Lassanként teljesen fokozatra kapcsol az Európai Bizottságban a munka a hosszú nyári szünidő után, és már az egyes biztosoknak adandó portfoliók is ismeretesek. Ez persze még nem végleges – az EP-nek még meg kell hallgatnia a jelölteket, ami miatt lehetnek változások. A személyi kombinációk latolgatása közben azonban kevesebb figyelmet kaptak a volt-leendő bizottsági elnök, Ursula von der Leyen politikai irányelvei, pedig már nyár elején megjelentek. Ezek jelzik, hogy mely területek lesznek fontosak, és ez azt is befolyásolja, hogy ki milyen feladatot kap a Bizottság tagjai közül. Néhány új biztosi funkciót is meghirdetett von der Leyen, amelyek jelzésértékűek a prioritásairól.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×