Hamarosan lesz itthon olyan vonat, amely képes lesz 160-nal közlekedni - olvasható a Növekedés.hu portálon a MÁV közlése alapján.
Jelenleg a 8 ezer kilométernyi pálya bő harmada villamosított, a hálózat jelentős részén 100-120-szal mehetnek a szerelvények legfeljebb, a Budapest-Hegyeshalom az "első fecske", amelyen elvileg mehet 160-nal is a vonat (Tata-Hegyeshalom), de jelenleg is zajlanak fejlesztések uniós forrásból, amelyek csökkentik a menetidőt a Budapest-Győr-Bécs vonalon.
A "160-as" álomhatárt továbbá elérhetik hamarosan az alábbi vonalak is:
- Püspökladány-Debrecen
- Százhalombatta-Pusztaszabolcs
- Aszód-Hatvan.
Most éri el a 120-as határt a Kelenföld és Százhalombatta, valamint 100-as tempót tesz lehetővé a Szeged-Rókus és Hódmezővásárhely közti vágányszakasz.
Emelkedhet még a sebesség
- Ferencváros és Székesfehérvár
- Boba és Bajánsenye
- Ferencváros és Békéscsaba
- Békéscsaba és Lőkösháza
- Szajol és Debrecen
közt is.
A MÁV-Start egyik legmodernebb járműve a Stadler Kiss emeletes motorvonat, ez is alkalmas a 160 km/h-s közlekedésre, igaz, ismert: a Déli és Kelenföld közti alagúton jelenleg nem megoldható, hogy a vonat bejöjjön.