Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
A Szolnokról Békéscsaba-Lőkösháza irányába közlekedő tehervonat július 9-én kisiklott egyik kocsiját emelik le speciális daruval a sínekről Tiszatenyő és Mezőtúr között, Kétpó forgalmi kitérőnél 2023. július 11-én. A tehervonat 17 kocsis szerelvényének kilenc kocsija siklott ki, nyolc vagon és a mozdony a vágányon maradt. A vagonok közül ötben szállítottak veszélyes anyagot, ezek közül négy siklott ki. A kisiklott négy vagonból egy megsérült. A balesetben jelentős mértékben károsodott a vasúti pálya és a felsővezeték is, a kár az előzetes számítások szerint több százmillió forint.
Nyitókép: MTI/Mészáros János

A tervezettnél korábban helyreállhat a vasúti forgalom Kétpónál

Magyarország legmodernebb vágányépítő gépe egy időre abba hagyja a Budapest-Belgrád vasútvonal építését, hogy Kétpónál segíthessen a július eleji vonatbalesetben megsérült pályaszakasz helyreállításában.

Hetekkel hamarabb megindulhat a menetrend szerinti vasúti forgalom a Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vonalon, miután mostantól a V-Híd Zrt. Európa legmodernebb vágányépítő gépe is segít újjáépíteni a vasúti pályát Kétpónál.

A V-Híd Zrt. közleményben tudatta, hogy a cég speciális pályaépítő gépe a Budapest-Belgrád vasútvonal építését elhagyja egy rövid időre, hogy Kétpónál segítsen. A 210 tonnás SMD-80-as pályaépítő gép Európában is kuriózumnak számít, mindössze három ilyen monstrum dolgozik a kontinensen Magyarországon pedig csak egy.

A V-Híd Zrt. vezetője Sárváry István vezérigazgató közölte azt is, hogy az SMD-80-as több száz méter megrongálódott vasúti pályát épít újra Kétpónál. A gép átvezénylésével a munka a tervezettnél jóval hamarabb befejeződhet, az ezzel járó pluszköltségeket pedig magára vállalja a vállalat.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×