Azt írták, hogy a motorvonat hűtővize - feltehetően műszaki hiba miatt - felforrt, és a tartályból kiáramló gőz több utasnak égési sérülést okozott.
A hat sérült első- és másodfokú égési sérülést szenvedett - őket a mentők ellátták és kórházba vitték. Az utasokat pótlóbuszok vitték tovább.
Az iho.hu szerint a Debrecenből 11 óra 13-kor Fehérgyarmatra induló, 117 386-os és a 117 194-es motorkocsikból álló 6314-es személyvonat egyik motorkocsija hibásodott meg. Mint írták, az eset rávilágít a MÁV-Start mellékvonali járműállományát érintő karbantartási hiányosságokra. Az elavult, 35–45 éves ex-Bzmot motorkocsik harmada áll, jó pár útátjárós balesetekben tört össze, de a gördülőképes példányok egy jó része is napi szinten "esik-kel". Értékelésük szerint a mellékvonali közlekedés a vasúttársaság minden igyekezete ellenére is ezer sebből vérzik, állandó a forráshiány, komolyabb motorikus vagy műszaki korszerűsítésre nem volt lehetőség.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium, és a MÁV-START is vizsgálatot rendelt el az ügyben.
Lázár János építési és közlekedési miniszter a közösségi oldalán azt írta, hogy "a forrásszűke miatt nem valósíthatunk meg annyi fejlesztést, amennyit szeretnénk, a vonatok nem olyan pontosak, gyorsak és kényelmesek, mint amennyire szeretnénk… az utasbiztonságból viszont nem engedünk!"
A vasúttársaság sajnálja a történteket; egyben felhívta a sérült utasok figyelmét arra, hogy a társaság csoportos balesetbiztosítási szerződése alapján kártérítésre is jogosultak. A kártérítési igénylés feltételeiről a vasúttársaság honlapján nyújtanak tájékoztatást. Arra kérik a sérült utasokat, hogy vegyék fel a kapcsolatot a társaság ügyfélszolgálatával.